۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ممنوعیت تهیه نقشه دوگانه در ساختمان‌های اردبیل| ساخت و سازها ساماندهی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

ممنوعیت تهیه نقشه دوگانه در ساختمان‌های اردبیل| ساخت و سازها ساماندهی می‌شود

اردبیل- میرزا رحیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل گفت: تهیه نقشه دوگانه برای ساختمان‌ها به یک رویه غلط در اردبیل تبدیل شده که به جد با این پدیده برخورد می‌کنیم.

ساسان میرزارحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان وظیفه و رسالت خطیری را در ترویج اصول معماری و شهرسازی متناسب با پیشرفت‌ها را دارد که ما در استان با افتخار تمام در کیفی‌سازی ساختمان‌ها و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش و جدیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی نماهای ساختمانی در نشست با شهرداری اردبیل مقرر شد تا بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر نماهای ساختمانی بومی و متناسب با شرایط اقلیمی استان مورد توجه قرار گیرد تا از سال آینده ساماندهی در این بخش بر اساس الگوهای مناسب بومی و منطقه‌ای به انجام برسد.

ضرورت توجه به ایمنی و رعایت مباحث ۱۹گانه در ساخت و سازها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل ارتقا دانش و مهارت‌آموزی فعالان صنعت ساختمان را اعم از کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت:‌ در کنار ارتقا ایمنی و بهبود کیفی ساخت و سازها اقتصاد مهندسی نیز دیگر اصول و قواعدی است که باید به آن پایبند بوده و این مبانی را مراعات کنیم.

میرزارحیمی افزود: در ساخت و سازها در کنار توجه به ایمنی و رعایت مباحث ۱۹گانه، ‌ سعی شده تا تنوع سازه‌ای بر اساس الگوهای ارائه شده مورد توجه قرار گرفته و برای ساختمان‌های بالای ۴ طبقه نیز آزمایشگاه ژئوتکنیک نظریه خود را به صورت کامل ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در نظام مهندسی هم در بخش سازه و هم اسکلت ساختمان هم طراحی و معماری و فضای داخلی و هم استفاده از مهندسان مشاور در بخش برق، مکانیک، ‌ نقشه‌برداری، لوله‌کشی گاز و سایر حوزه‌ها سعی بر استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص را داریم.

میرزارحیمی واقع شدن استان اردبیل را در گسل زلزله یادآور شد و اضافه کرد: در بالا بردن ارتقا کیفی ساخت و سازها به ویژه در ساختمان‌های بلند مرتبه‌سازی شده طراحی سازه و همچنین انجام عملیات به همت پیمانکاران و نظارت مهندسان در یک بستر مناسب انجام می‌شود.

ساماندهی ساخت و سازها در مسیر گردشگری به ویژه محور اردبیل – سرعین
وی از ساماندهی ساخت و سازها در مسیر گردشگری به ویژه محور اردبیل – سرعین خبر داد و بیان کرد: پیش از این نظام مهندسی تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن و شهرک‌های صنعتی به امضا رسانده و با عقد تفاهمنامه با میراث فرهنگی سعی بر این است تا ساخت و سازها در محور گردشگری نیز ایمن شوند.

میرزارحیمی ادامه داد: اکثر ساخت و سازها در مسیر گردشگری اردبیل – سرعین از شرایط مناسبی برخوردار نیست که مقرر شد نسبت به بررسی و ارائه نظرات کارشناسی در این بخش اقدامات مؤثر انجام شود.

وی فعالیت نظام مهندسی را در هفت رشته متنوع از معماری و عمران گرفته تا ترافیک، مکانیک، نقشه‌برداری و... یادآور شد و افزود: ما اجازه نمی‌دهیم تا در ساخت و سازها تهیه نقشه‌های دوگانه و یا غیرهمگن به زیر پا گذاشتن ضوابط حوزه ساخت و ساز منجر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل گفت: باید همه ساخت و سازها بر اساس نقشه و طراحی جامع و کامل انجام شده و به دور از تخلفات ما شاهد فرآیند مؤثر در حوزه ساخت و ساز باشیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha