۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
افزایش صادرات غیر نفتی ایران به چین
سفیر ایران در پکن اعلام کرد

افزایش صادرات غیر نفتی ایران به چین

کشاورز زاده، سفیر ایران در پکن، بازار چین را بسیار بزرگ وثروتمند دانست و گفت: در حال گفتگو با مقامات چینی هستیم تا بتوانیم کالاهای غیر نفتی بیشتری را صادر کنیم.

به گزارش بازار، محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن، بازار چین را بسیار بزرگ وثروتمند دانست و گفت در حال گفتگو با مقامات چینی هستیم تا بتوانیم کالاهای غیر نفتی بیشتری را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ما موفق شدیم مجوز صادرات میگو را به این کشور دریافت کنیم گفت اکنون در زمینه فراورده‌های دامی، لبنی و همینطور عسل و میوه در حال گفتگو و رایزنی هستیم و با توجه به اینکه ما دارای میوه خوبی در کشور هستیم بتوانیم آن را به چین صادر نماییم.

کشاورز زاده با اشاره به صادرات بسیار خوب زعفران و پسته به چین گفت با توجه به اینکه پای مرغ در چین بسیار طرفدار دارد زمینه صادرات آن وجود دارد و تجار باید در این زمینه تلاش و اطلاعات بیشتری را از چین کسب کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین می‌گوید کشورهای زیادی به چین صادرات دارند که به مراتب دورتر از ما هستند و هزینه‌های زیادی را برای حمل ونقل می‌دهند در حالیکه زمینه ترانسپورت دریایی، هوایی ما برقرار است وامیدواریم سیستم ریلی ما نیز فعال‌تر شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha