۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
میانگین ارزش کالاهای صادراتی سمنان ۸۹۲ دلار  است
مدیرکل گمرک سمنان:

میانگین ارزش کالاهای صادراتی سمنان ۸۹۲ دلار است

سمنان - مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: در سال ۹۸ میانگین ارزش کالاهای صادراتی استان به کشورهای خارجی ۸۹۲ دلار برای هر تن محاسبه شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دارای رشد چشم گیر بوده است.

علی سعدالدین در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ارتقای ارزش کمی و کیفی کالاهای صادراتی استان سمنان در سال ۹۸، بیان کرد: شاخص ها و آمارها نشان از ارتقای میانگین ارزش هر تن کالاهای صادراتی استان سمنان می دهد که این امر جز در سایه کوشش و اهتمام تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سال رونق تولید و اقتصاد میسر نبوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال ۹۹ هم روند ارتقای کمی و کیفی صادرات محصولات تولیدی استان به خارج از کشور ادامه یابد، بیان کرد: در سال ۹۸ میانگین ارزش کالاهای صادراتی استان برای هر تن ۸۹۲ دلار بوده است.

ارتقای شاخص های صادرات

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی استان در سال ۹۷ فقط ۵۵۵ دلار بود که نزدیک به ۴۰ دلار به آن در سال گذشته افزوده شده است.

سعدالدین با بیان اینکه ارزش دلاری صادرات استان سمنان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ نیز ۶۱ درصد افزایش داشته است، گفت: افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان سمنان از دیگر شاخص هایی است که خوشبختانه در سال ۹۸ تحقق آن را شاهد بودیم و امیدواریم در سال ۹۹ نیز این روند رو به رشد تداوم یابد.

وی با بیان اینکه افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان سمنان در سال ۹۸ به معنای دوری از خام فروشی و فراوری محصولات است، تاکید کرد: این شاخص ها نوید اقتصادی پویاتر و همراه با تولید داخلی می دهد.

کد خبر: ۱۳٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha