۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
دریافت سود از وام یک میلیون تومانی، ربا خواری است
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دریافت سود از وام یک میلیون تومانی، ربا خواری است

عبدالله رضیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر اینکه دریافت سود از وام یک میلیون تومانی خلاف شرع است، اخد آن را نوعی رباخواری دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اخذ سود ۱۲ درصدی از تسهیلات یک میلیون تومانی، گفت: اخذ سود از تسهیلات یک میلیون تومانی توجیهی ندارد زیرا یارانه‌ هر خانواده ضمانت پرداخت این تسهیلات است و بازپرداخت آن نیز از محل یارانه خانواده ها خواهد بود.

بانک ها با پرداخت وام یک میلیون تومانی به دنبال کسب سود هستند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اخذ سود از وام یک میلیون تومانی را نوعی رباخواری دانست و افزود: بانک ها از شرایط فعلی سوءاستفاده می کنند و با تامین این تسهیلات به دنبال کسب سود هستند.

دریافت سود از وام یک میلیون تومانی قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه در شرایطی که در ۲ سال آینده و از محل یارانه، این تسهیلات به بانک ها بازگردانده می‌شود، دریافت سود ۱۲ درصد قابل قبول نیست، اظهار کرد: پیش از این نیز دولت ماهانه یارانه خانوار را پرداخت می کرد، حال با تامین تسهیلات یک میلیون تومانی این اعتبار زودتر و به صورت دفعتی به دست مردم می رسد، بنابراین نباید از آن سودی اخذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دریافت سود از وام یک میلیون تومانی خلاف شرع است زیرا در شرایط اقتصادی کنونی و با نرخ تورم موجود، مردم در تامین مایحتاج زندگی با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند.

دولت از دریافت سود از وام‌های یک میلیون تومانی صرف نظر کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت باید از دریافت سود از وام های یک میلیون تومانی صرف نظر کند تا مردم بتوانند با دریافت این وام بخش کوچکی از مشکلات خود را رفع کنند.

کد خبر: ۱۳٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha