۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
معافیت مالیاتی سپرده‌های بانکی؛ گامی برای کنترل نقدینگی
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد

معافیت مالیاتی سپرده‌های بانکی؛ گامی برای کنترل نقدینگی

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: اقدام مجلس در مخالفت با وضع مالیات بر سپرده‌های بانکی به کنترل نقدینگی و تورم منجر می‌شود.

به گزارش بازار، رحیم زارع با اشاره به مخالفت مجلس با پیشنهاد دریافت مالیات از اصل سپرده‌های بانکی بیش از ۵۰ میلیون تومان، افزود: در هیچ جای دنیا مالیات بر سپرده وجود ندارد، اگر هم مواردی وجود داشته باشد، نه بر سپرده اصلی بلکه بر سود سپرده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، این پیشنهاد می‌توانست همه اقشار با نیازهای مختلف را درگیر کند، چراکه مردم به واسطه این سپرده‌ها معمولا سعی دارند مواردی، چون تامین جهیزیه و یا خرج تحصیل دانشگاهی فرزندان خود و امثال آن را در زندگی تامین کنند.

زارع گفت: درآمدهای حاصل از این منابع، باعث می‌شد همین سرمایه اندک مردم با خروج از بانک‌ها به سمت خرید ارز، سکه و طلا رود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین صندوق‌های درآمد ثابت شامل معافیت مالیاتی شدند و در عین حال مشمول مالیات بر سود سپرده بانکی نمی‌شوند.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد الحاقی یکی از نمایندگان مبنی بر دریافت دو و نیم درصد مالیات از اصل سپرده‌های بانکی بیش از ۵۰ میلیون تومان، مخالفت کرده بودند.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha