۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
برخورد با چاه های غیرمجاز راه نجات کشور از بحران کم آبی| پرهیز از نگاه قومی و بخشی ضروری است
رئیس کمیته آب مجلس:

برخورد با چاه های غیرمجاز راه نجات کشور از بحران کم آبی| پرهیز از نگاه قومی و بخشی ضروری است

رئیس کمیته آب مجلس با انتقاد از برخی اظهارات نمایندگان درباره توسعه بخش کشاورزی، گفت: برای نجات کشور از بحران کم آبی به شعار نیاز ندارد، برخورد با چاه های غیرمجاز تنها راه نجات کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، امیرقلی جعفری بروجنی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: به نظر می‌رسد که برخی از نمایندگان اطلاعی درباره بیلان منفی کشور یا وضعیت بحران آب کشور ندارند. آیا عزیزان نمی دانند چه میزان از دشت های کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد؟

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی افزود: این چنین اظهارنظرها از تریبون مجلس جای تعجب دارد. وضعیت آب کشور بحرانی است و اکثر دشت ها به دلیل سیاست گذاری های اشتباه در دولت های قبل بیلان منفی دارند و ما نباید مسیر قبل را ادامه دهیم. لذا جلوگیری از سیاست های غلط گذشته ضروری است.

وی ادامه داد: ما باید از این سرزمین و منشاء حیات سرزمین که آب است حفاظت کنیم و یکی از اقدامات برخورد با چاه های غیرمجاز است لذا در تعارض منافع نباید اظهاراتی مطرح شود که بدانیم اشتباه است. این مسئله با توسعه بخش کشاورزی منافاتی ندارد. ما باید از نگاه های بخشی، قومی و منطقه ای باید جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فلات مرکزی ایران، گفت: داد و فریادی که برای فرو نشست زمین در اصفهان و کرمان می زنید آیا جز به دلیل حفر ۲۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز است؟ مسئولین استان اصفهان اذعان دارند که ۲۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان حفر شده که ۵ هزار حلقه در کنار زاینده رود حفر شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: از طرفی می گوییم بحران آب داریم و سیاستگذاری های غلط صورت گرفته اما از همین تریبون مجدد تقاضا می کنیم که سیاست های اشتباه دیگری که عدم برخورد با چاه های غیرمجاز است ادامه پیدا کند. برای نجات کشور از بحران کم آبی نیازی به شعار، هیاهو و فرافکنی در مباحث منطقه ای نیست. ما باید عادلانه و عاقلانه تصمیم بگیریم.

وی تاکید کرد: از توسعه بی رویه کشاورزی در فلات مرکزی باید جلوگیری شود، از توسعه صنعت آببر جلوگیری شود، راه نجات از بحران کم آبی مدیریت مصرف آب است. متاسفانه نه تنها به این موضوع توجه نشده بلکه جانمایی صنعت غلط، عدم برخورد با چاه های غیرمجاز و کشاورزی بی رویه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha