۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تنها به ۱۲ طرح در فارس
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس اعلام کرد؛

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تنها به ۱۲ طرح در فارس

شیراز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی این استان با اعتبار یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده که تاکنون تنها تسهیلات به ۱۲ طرح پرداخت شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اقتصاد و دارایی فارس، بابک دایی گفت: ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی این استان با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در سال جاری به بانک‌های استان ابلاغ شده که تاکنون تنها تسهیلات مربوط به ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

وی یکی از مهم‌ترین تبصره‌های قانون بودجه امسال را بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه دانست که در راستای اشتغالزایی و اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و ... است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: کمیته‌ای ویژه در این استان برای پیگیری این موضوع ذیل فعالیت شورای برنامه ریزی و توسعه فارس تشکیل و ۱۱ برنامه عملیاتی در این باره تدوین و ابلاغ شده است.

دایی با بیان اینکه در این رابطه ۱۲ قرارداد عاملیت با بانک‌های مختلف استان فارس منعقد شده است، گفت: سه هفته تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت باقی است که باید در این زماند اندک بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ استان فارس جذب شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه بیش از دو برابر طرح‌های مصوب استان در این خصوص به بانک‌های این استان ابلاغ شده، گفت: فارس نخستین استان در سطح کشور بوده که از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گفته دایی، ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان امسال به بانک‌های استان ابلاغ شده که ۱۴۸ فقره از این طرح‌ها با اعتبار ۹۳۲ میلیارد تومان در بانک‌ها بررسی و تنها ۳۸ طرح به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان مورد تائید بانک‌ها قرار گرفته و از این تعداد ۱۶ طرح با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان به مرحله قرارداد رسیده و تاکنون فقط تسهیلات ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۳۱ طرح مصوب اشتغالزایی استان فارس ۲۱۸ مورد مربوط به جهاد کشاورزی،۳۷ مورد صنعت، معدن و تجارت، ۶۰ مورد پارک علم و فناوری، ۲۳ مورد تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۹۱ مورد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۹۱ مورد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۳ مورد مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دایی هچنین میزان اشتغالزایی ۵۳۱ طرح مصوب این استان را سه هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بطور میانگین برای اشتغال هر نفر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس کل اعتبارات مصوب این استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ را ۸۳۱ میلیارد تومان عنوان کرد که به گفته او تاکنون ۵۳۱ طرح با حدود دو برابر این مبلغ اعتبار در استان مصوب شده است.

او گفت: برای توزیع این اعتبارات با ۱۲ بانک عامل قرارداد منعقد شده که تاکنون تنها دو بانک صنعت و معدن و کشاورزی نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس تاکید کرد: ضروری است بانک‌های عامل استان برای جذب این اعتبارات در فرصت باقیمانده اقدام تا بتوان اشتغالزایی مناسبی از این محل رقم زد.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha