۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
انسداد بیش از ۱۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در تهران
از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه انجام شد؛

انسداد بیش از ۱۲۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در تهران

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد بیش از ۱۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان تهران از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، حسن زحمتکش تصریح کرد: در راستای قانون احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و حفاظت از منابع ارزشمند آب، با تلاش و پیگیری کارشناسان مربوطه و گروه های گشت و بازرسی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه، یک هزار و ۲۳۲ حلقه چاه غیر مجاز توسط امورهای منابع آب استان تهران مسدود شد.

وی در ادامه افزود: با انسداد این تعداد چاه ها از تخلیه سالانه بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی در سطح استان تهران جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه کاهش منصوبات چاه های مجاز نیز یکی دیگر از برنامه های طرح احیاء و تعادل بخشی است که می تواند کمک شایانی به حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته باشد، گفت:با تقلیل منصوبات ۳۷ حلقه چاه مجاز طی مدت مذکور، از اضافه برداشت بیش از دو میلیون متر مکعب آب از آبخوان های استان جلوگیری شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی طی سالیان گذشته باعث افت سطح آب در برخی از دشت‌ها و بروز عواقب جبران ناپذیری همچون کاهش کیفیت سطح آب و پدیده فرونشست شده است، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران، به عنوان متولی صنعت آب با تمام توان و با کمک قانون، در حفاظت از منابع آبی و برخورد با هرگونه تخلف در این حوزه اقدام می‌کند.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha