۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
ایمیدرو در سرفاریاب کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ایمیدرو در سرفاریاب کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند

یاسوج- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمیدرو در زمینه ظرفیت‌های معدنی سرفاریاب سرمایه‌گذاری می‌کند و مبلغ سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سرفاریاب ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احسان عسکری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بوکسیت معدن سرفاریاب در شهرستان چرام به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد و با توجه به میزان بیکاری در استان، و استفاده از این ظرفیتهای خدادادی، این معدن باید فعال شود.

وی بیان داشت: قرار است در کوتاه مدت، استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات در سرفاریاب راه‌اندازی شود.

عسکری با بیان اینکه کود فسفات در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تامین‌ می‌شود، افزود: ۵۵۰ هزار تن کود فسفات مورد نیاز کشور از آفریقا و سوریه وارد می‌شود و با ایجاد کارخانه فرآوری فسفات، علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیازهای شدید به ارز و دلار، وابستگی ما به خارج کمتر و کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و کود فسفات مورد نیاز کشور در استان تولید می شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی دهدشت، پیشرفت ۳۰ درصدی داشته و این واحد اقتصادی در زمان ساخت برای ۲۵۰۰ و در زمان بهره‌برداری برای ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

عسکری تصریح کرد: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه‌ سه ساله تدوین کرده که در صورت تامین مالی بین پنج تا هشت هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود و در جلساتی که در مرکز کشور برگزار می‌شود، برای هر سه این موارد رایزنی می‌کنیم.

وی افزود: استان با داشتن جمعیت بالای بیکار و آسیب‌های ناشی از بیکاری، از استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بهره‌ای نمی‌برد و بوکسیت این معدن به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد.

عسکری بیان کرد: با حضور مجازی نماینده جاجرم جلسه‌ای با ایمیدرو در تهران برگزار شد و ضمن تشریح شرایط بیکاری و نیاز به ایجاد اشتغال در استان از ایمیدرو خواستیم بر روی ظرفیت‌های سرفاریاب سرمایه‌گذاری کند که با توجه به ابعاد فنی یک میلیون و ۲۰۰ تن بوکسیت سرفاریاب می‌تواند یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری باشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha