۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
راه‌اندازی «فن صنعت» برای کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی
سرپرست فرمانداری کاشان مطرح کرد؛

راه‌اندازی «فن صنعت» برای کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی

اصفهان - محمدشریف زارعی، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: «فن صنعت» را برای کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی در کاشان راه اندازی می کنیم.

محمدشریف زارعی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های خانواده های ایرانی و کاشانی به اشتغال فرزندان آنها بر می گردد، اظهار داشت: این مشکلات در بین جامعه دانشگاهی کاشان بیشتر است و از این رو باید با اقدامات لازم در راستای رفع این دغدغه ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کاشان دارای ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی است، ابراز داشت: این مراکز دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجو هستند و اکثر این دانشجویان نیز بومی هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه تا چند سال آینده این دانش آموختگان نیز وارد بازار کار می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر هم بیشترین حجم از بیکاران کاشان متعلق به جامعه دانشگاهی و دانش آموختگان آموزش عالی است که باید این اوضاع را مدیریت کرد.

بیشترین نیروهای کار در شهرکهای صنعتی از بین افراد دیپلم و زیر دیپلم است
وی با اشاره به اینکه کاشان یک شهر صنعتی است، گفت: بیشترین نیروهای کار در شهرک های صنعتی از بین افراد دیپلم و یا حتی زیر دیپلم است و برای اشتغال این دسته از افراد مشکلی نداریم ولی دانش آموختگان دارای مدرک دانشگاهی به دلیل اینکه در مدت تحصیل فقط آموزش های نظری را دیده و کمتر در بازار کار حضور داشته اند به نسبت دارای مهارت های کمتری هستند.

زارعی با بیان اینکه «فن صنعت» را برای کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی در کاشان راه اندازی می کنیم، گفت: در این مقوله سعی می کنیم با همکاری بخش های مختلف صنعتی و دانشگاهی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های علمی دانش آموختگان دانشگاهی در جهت توسعه علم و همچنین تولید محصولات مصرفی علم محور استفاده کنیم.

ظرفیت های فراوان کاشان در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، اقتصادی
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان کاشان در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، اقتصادی افزود: پتانسیل های بالقوه کاشان در این حوزه ها می تواند نقش موثری در کاهش بیکاری بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی این منطقه داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha