۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
تامین منابع مورد نیاز بخش های زیادی از جامعه در گرو اخذ مالیات بر سیگار بود
نماینده مردم تهران در مجلس:

تامین منابع مورد نیاز بخش های زیادی از جامعه در گرو اخذ مالیات بر سیگار بود

نمایندگان مخالف حذف افزایش مازاد مالیات بر سیگار، دلایل خود برای مخالفتشان با این بند را مطرح کردند که بخش هایی از جامعه از این منابع متنفع می شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه در نشست علنی امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی گفت: بنده نزدیک به ۷ الی ۸ دفعه برای تذکر ثبت نام کردم، ولی یا اجازه ثبت نام نمی دهید یا به نوبت بنده که می رسد، رد می شود. رعایت شأن نماینده کجاست؟ ما به هیات رئیسه رأی نداده ایم که ما را به این شکل سرکار بگذارد! لطفا شأن نماینده را رعایت کنید.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم درخصوص حذف بند مربوط به عوارض سیگار ادامه داد: برای آن درآمد، هزینه تعریف شده بود، همچنین توضیحاتی که نماینده دولت داد، اشتباه و نادرست بود و حتی درخصوص این موضوع از رهبری هزینه شد که لازم بود رئیس جلسه در این خصوص تذکر می داد.

وی تصریح کرد: آنچه رهبری درخصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری فرموده بودند، جزو هزینه های این بند بود، یعنی آنچه رهبر معظم فرموده بودند، لحاظ شده بود، اما از رهبری برای حذف این بند هزینه کردند و رأی گیری براساس اطلاعات غلط داده شده توسط نماینده دولت صورت گرفت، لذا لازم است که هیات رئیسه در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

علیرضا سلیمی در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: بسیاری از موارد پیشهادی مطرح شده درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ مغایر اصل ۵۲ است، درخصوص سیگار باید مشخص شود تعرفه گذاری خدمات پرستاری از کجا باید تامین شود، چرا که با حذف این بند ۵۰ هزار میلیارد حذف شده است. برای نیروی انتظامی ۵۰۰ میلیارد، برای تامین نیازهای اساسی محرومین ۱۸۵ میلیارد و مسکن ملی ۵ هزار میلیارد حذف شده است. لذا باید مشخص شود که این هزینه ها باید از کجا تامین شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: از هیات رئیسه می خواهیم که توضیح دهد که قرار است این موارد حذف شوند یا از کجا باید تامین شوند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این نمایندگان گفت: مصوباتی که رأی گیری شده است، قابل تذکر و اخطار نیست، رأی اکثریت ملاک مجلس است و ما همان رأی گیری را ملاک کار قرار می دهیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha