۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
لزوم جبران کاستی حق بیمه اقشار آسیب پذیر در بودجه ۱۴۰۱ بیمه سلامت
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت مطرح کرد

لزوم جبران کاستی حق بیمه اقشار آسیب پذیر در بودجه ۱۴۰۱ بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت برای جلوگیری از افزایش پرداخت از جیب مردم، بر لزوم جبران کاستی حق بیمه اقشار آسیب پذیر در بودجه ۱۴۰۱ این سازمان تأکید کرد.

به گزارش بازار، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: برای عدالت در سلامت در همه دنیا رسم بر این است که اقشار آسیب پذیر به نوعی تحت حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند.

وی افزود: در کشور ما برای بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی و همچنین ۱۳ میلیون نفر از جمعیت شهری که دارای شغل رسمی نیستند و تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارند، دولت مکلف شده است حق بیمه آن‌ها را پرداخت کند و هر سال از منابع عمومی، حق بیمه این دو گروه در منابع سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: متأسفانه در بودجه سال ۱۴۰۱ این عدد و رقم به خوبی دیده نشده است؛ بر مبنای محاسبات حداقلی، باتوجه به اینکه براساس قانون باید ۷ درصد حداقل حقوق، مبنای محاسبه بیمه این دو گروه قرار گیرد، بنابراین حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه جمعیت روستایی و حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برای گروه دوم باید لحاظ می‌شد، در واقع در مجموع باید ۲۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه که سهم دولت است در بودجه ۱۴۰۱ سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شد که این اتفاق نیفتاده است.

رضایی گفت: امیدواریم برای اینکه آسیبی به این اقشار در سال ۱۴۰۱ وارد نشود و به افزایش پرداخت از جیب آن‌ها در زمینه خدمات سلامت منجر نشود، شاهد جبران این کاستی در بودجه ۱۴۰۱ باشیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha