۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
اقدامات هند در راستای تجهیز چابهار باید جدی‌تر شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

اقدامات هند در راستای تجهیز چابهار باید جدی‌تر شود

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت (IPGL) هند خواستار اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار و برداشتن گام‌های عملی توسعه بازار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت IPGL هند در بندر چابهار، خواستار اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار و برداشتن گام‌های عملی توسعه بازار، ایجاد ترافیک کالا و کانتینر با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندر چابهار شد.

بهروز آقایی با اشاره به فعالیت‌های اپراتور هندی طی سه سال گذشته در بندر چابهار اظهار داشت: با حضور اپراتور بین‌المللی انتظار می‌رفت ضریب دسترسی بندر چابهار به بازار جهانی حمل و نقل دریایی و ترافیک کالاهای ترانزیتی و صادراتی کانتینری در بندر چابهار افزایش یابد.

وی بیان کرد: امیدواریم با انتخاب تیم جدید مدیریت شرکت IPGL مشکلات قبلی برطرف شود و روند ترافیک و کالا و کانتینر در این بندر به صورت مستمر افزایش یابد.

راجیو جلوتا در این نشست با بیان اینکه قرارداد بلندمدت، جذب سرمایه‌گذاری با حجم زیاد را میسر کرده و همه طرف‌ها بر فعال شدن سریع‌تر آن توافق دارند، اضافه کرد: برای رفع موانع قرارداد اصلی باید کمیته‌های تخصصی در سطوح مختلف تشکیل شود و وزارت کشتیرانی و وزارت خارجه هند می‌توانند نمایندگان هند در این کمیته‌ها باشند.

مدیرعامل شرکت IPGL هند گفت: جلسات بازاریابی با انجمن‌های حمل و نقل بین‌المللی گمرک هند برگزار شده و موضوع از طرف دفتر نخست وزیری در دیدار با پنج کشور در ژانویه برای بندر چابهار پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه تیم جدید مدیریت این شرکت برای کسب اطلاعات کامل از چگونگی موفقیت اجرای قرارداد در مدت یک ماه اخیر بازدیدهایی از ایران داشته، خاطرنشان کرد: جلساتی با ذینفعان درباره حجم کالای صادراتی از چابهار، بار یک طرفه، هزینه حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقلی داشته‌ایم و نقاط قوت و ضعف با آنها مطرح شده است.

ریتورج میسورا معاون دبیر وزارت کشتیرانی هند نیز در این جلسه درباره نحوه اجرای قرارداد کوتاه مدت اظهار داشت: مسئولیت تأخیرات یک سال گذشته را می‌پذیریم و علاوه بر پیگیری موضوع دفتر تهران طی یک ماه آینده در چابهار نیز حضور فعال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وجود تجهیزات اصلی باعث اطمینان طرف‌های قرارداد می‌شود، تصریح کرد: جلساتی را با ذینفعان در تهران و بمبئی برگزار و به زودی اطلاعات گمرکی و صادرات و واردات کشورهای CIS را مطالعه و تحلیل و جمع‌بندی خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه راهکارها و رفع موانع توسعه فعالیت‌های بین المللی تجاری و حمل و نقل دریایی بندر چابهار توسط مدیرکل بنادر استان مطرح شد و توسط طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha