۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
موافقت نمایندگان با ارجاع موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

موافقت نمایندگان با ارجاع موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس با ارجاع بند (ث) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز (پنج شنبه، ۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند (ث) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان این نشست، پیشنهادات نمایندگان درباره اصلاح جزء و کل بند (ث) بررسی شد. پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته و پیشنهادات ارائه شده، واژه «مجموع» از جز (۱) بند (ث) حذف شد که در جریان بررسی این بند عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در تذکری در رابطه با حذف این کلمه گفت: در متن منتشر شده واژه «مجموع» آورده شده و نمایندگان بر اساس آن پیشنهاد دادند و این که امروز این کلمه را حذف کنیم جفا در حق نمایندگانی است که پیشنهادات خود را از گذشته در سامانه ثبت کردند.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: ضروری است به نمایندگان فرصت داده شود که با توجه به ابهامات صورت گرفته و حذف واژه «مجموع» پیشنهادات جدیدی را ثبت کنند تا در جلسه آینده ارائه شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تذکر این نماینده را وارد دانست و گفت: با توجه به اینکه پیشنهادات نمایندگان در مورد بند (ث) تبصره (۶) از گذشته در سامانه ثبت شده و واژه «مجموع» را با موافقت نمایندگان امروز حذف کردیم، بنابراین نمایندگان مهلت دارند ۱۲ ساعت پیشنهادات جدید خود را در مورد این بند ارائه کنند بنابراین این بند را به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع می‌دهیم تا در نشست آتی کمیسیون نسبت به بررسی آن اقدام کنیم.

بر اساس جز (۱) بند (ث) تبصره (۶) ماده واحده ارجاعی، در سال ۱۴۰۱ واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آنها با احتساب عرصه و اعیان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال باشد مشمول مالیات به میزان ۲ در هزار می‌شوند.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha