۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
زنجان در تولید مواد شوینده خود کفا شده است
رئیس صمت زنجان:

زنجان در تولید مواد شوینده خود کفا شده است

زنجان- فغفوری، رئیس صمت زنجان با بیان اینکه از سال ۹۷ جلوی واردات مواد شوینده در استان گرفته شده و در تولید این محصول خودکفا شده است، گفت: زنجان جزو ۵ استان برتر در سطح کشور در تولید این محصول است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار به رشد تولید مواد شوینده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد مواد تولیدی مواد شوینده در استان زنجان در چند سال گذشته وارداتی بود.

وی اظهار داشت: از سال ۹۷ جلوی واردات مواد شوینده در استان گرفته شده و این استان در تولید این محصول خودکفا شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه ۳ گروه بزرگ و ۲۵ واحد کوچک در استان زنجان در تولید مواد شوینده در استان فعال هستند، گفت: ۱۵۰ هزار تن در سال ۹۷ تولید مواد شوینده بود که با بهره برداری پروژه های بزرگ، تولید مواد شوینده مایع و پودری در استان در سال به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

فغفوری از ارتقای ۱۶ پله ای استان زنجان در رده تولید مواد شوینده در کشور خبر داد و تاکید کرد: زنجان جزو ۵ استان برتر در سطح کشور در تولید مواد شوینده است.

وی با بیان اینکه توسعه واحدهای شوینده در استان جزء برنامه های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: تولید مواد شوینده در استان زنجان تنها در سه سال گذشته بیش از ۵ برابر شده و این استان به سایر استانها هم مواد شوینده ارسال می کند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: در حال حاضر استان زنجان در زمینه تولید مواد شوینده مشکلی ندارد.

کد خبر: ۱۳۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha