۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کاهش ۱۰ لیتری سهمیه بنزین وانت بارها
مدیر سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد

کاهش ۱۰ لیتری سهمیه بنزین وانت بارها

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: سهمیه بنزین اسفند ۱۴۰۰ وانت بارها مشابه چند ماه اخیر، همچنان با ۱۰ لیتر کاهش واریز شد.

به گزارش بازار، مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت افزود: هماهنطور که ما در مقاطع قبلی اطلاع رسانی کرده بودیم، مطابق قانون ابلاغی سال ۹۸، سهمیه‌ای که به ناوگان عمومی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه وانت‌بارها، تاکسی‌ها و سایر خودروهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند بر اساس میزان عملکردشان اختصاص پیدا می‌کند.
رضایی ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون وانت بار در کشور وجود دارد که عده زیادی از رانندگان، از خودروی خود به عنوان یک وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند و خدمات عمومی به مردم ارائه نمی‌دهند بنابراین؛ طبیعی است که این افراد نبایستی سهمیه مازاد دریافت کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت تاکید کرد: با تلاش‌هایی که طی دو سال گذشته در وزارتخانه‌های متولی این حوزه انجام شده، سامانه‌های برخط خوبی طراحی شده و وانت بارهای که به مردم خدمات عمومی ارائه می‌دهند شناسایی شده اند.

وی افزود: ما برای تخصیص سهمیه وانت بارها به دو شکل عمل می‌کنیم، یکی به صورت ثابت بوده که در ابتدای هر ماه کارت سوخت هوشمند رانندگان وانت بارها، شارژ می‌شود و در حالت دوم متناسب با عملکردی که رانندگان وانت بارها در ناوگان حمل و نقل عمومی دارند و با دریافت اطلاعات پیمایش این وانت بارها از نهادها و سازمان‌های متولی، متناسب با عملکرد سهمیه مربوطه واریز می‌شود.

رضایی اظهار کرد: در چند ماه گذشته طبق مصوبه‌ای که در کارگروه مدیرت مصرف سوخت داشتیم و با توجه به شناسایی نسبتا کامل رانندگان حمل و نقل عمومی، از ابتدای این طرح به صورت ماهیانه ۱۰ لیتر ما به تفاوت سهمیه سوخت وانت بارهایی که کاربری عمومی دارند و در بانک اطلاعاتی سازمان‌های متولی از جمله وزارت کشور، سامانه هوشمند سوخت، سامانه مدیریت مرکزی حمل بار درون شهری و حومه و سایر ارگان‌های مربوطه، ثبت نام کرده اند بعداً به صورت رسمی و براساس عملکرد پیمایشی واریز خواهد شد.

مدیرسامانه هوشمند سوخت خاطرنشان کرد: ما به مردم عزیز این اطمینان را خواهیم داد که سهمیه سوخت وانت بارهایی که به مردم خدمات عمومی ارائه می‌دهند، هیچ گونه تغییری نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۷٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha