۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در راه بازار
بازار گزارش می دهد؛

بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در راه بازار

بهمن موتور روز گذشته از محصول جدید خود یعنی اینرودز ون باری کلاس متوسط رونمایی کرد، محصولی که با قیمت ۴۹۸ میلیون تومان و فناوری های جدید حمل و نقل تجاری را دستخوش تغییر قرار می دهد.

بازار؛ گروه خودرو: بهمن موتور روز گذشته از محصول جدید خود که ون یک باری به نام اینرودز رونمایی کرد. محصولی که در کلاس باری شهری و توزیع موریگی کالا می تواند نیاز بازار را مرتفع کند. بازار داخل کشور همواره در عرضه محصولات باری سبک دارای مشکل است، ضعفی که نه تنها منجربه افزایش تقاضا شده بلکه چالش توزیع کالاهای سبک به ویژه برای محصولات اینترنتی ایجاد کرده است. از آن سو شاهد هستیم قیمت محصولات سبک تجاری مانند وانت ها نسبت به عملکردی که دارند، بسیار گران است. بهمن موتور با عرضه یک محصول ون باری در کلاس متوسط شهری که در نسخه مسافری نیز عرضه خواهد شد، نوآوری در حمل و نقل باری ایجاد خواهد کرد. خبرنگار «بازار» در زمان رونمایی و معرفی این محصول، اینرودز را بررسی فنی کرده است که در ادامه بخشی از آن را از نظر خواهیم گذراند:

بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت 498 میلیون تومان در راه بازار

طراحی اینرودز
گروه بهمن همکاری مناسبی با شریک تجاری خود یعنی دانگ فنگ دارد، طی این همکاری محصولاتی را در کشور تولید کرده است که یکی از آن ها ون اینرودز است. ون اینرودز همان ون سی ۳۵ گروه دانگ فنگ است. مدل سی ون های دانگ فنگ از سال ۲۰۰۹ تولید و عرضه شده که سهم قابل توجهی در حمل مسافر و بار ایجاد کرده است. بهمن موتور با انتخاب این محصول برای کشور قصد دارد تغییر اساسی در زمینه حمل و نقل ایجاد کند.

طراحی اینرودز در نمای جلو خودرو مشابه محصولات ایسوزو و ژاپنی است، چراغ های عمودی و سپر مرتفع از سطح زمین در کنار کاپوت نسبتا شیب دار و البته جمع جور همگی سبب شده که نه تنها ایمنی خودرو بلکه نقاط کور کمی نیز دارد. در نمای جانبی دو در برای تخلیه بار جانبی و در عمود بازشو عقب سهولت برای بارگیری و تخلیه ایجاد می کند. در نمای عقب خودرو نیز شاهد چراغ های عمودی، دوربین دنده عقب و سنسورهای دنده عقب است.

در نمای داخلی کابین دو صندلی برای راننده و سرنشین به همراه ایربگ، نمایشگر ۹ اینچی به همراه سیستم تهویه و فرمان برقی تعبیه شده است. بهمن موتور مدعی طراحی اروگونومی برای محصول خود است، طراحی داشبورد و کابین خودرو مشابه محصولات سواری انجام شده است. در قسمت بار خودرو می توان اینرودز را با دو کف پوش پلیمری و آلمینیومی سفارش داد.

بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت 498 میلیون تومان در راه بازار

این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است

مشخصات فنی اینرودز
اینرودز توسط بهمن موتور ابتدا برای محصول باری به بازار عرضه می شود، سپس در کلاس مسافری نیز به بازار راه خواهد یافت. این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. گشتاوری که توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به دیفرانسیل عقب راه خواهد یافت. قدرت خودرو باتوجه به حمل بار با حد اکثر ۷۵۰ کیلوگرم متناسب است، زاویه شیب روی و حمل بار با کیفیت در این خودرو رعایت شده است. این خودرو مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد، استاندارد آلایندگی این خودرو یورو۵ بوده که براساس شرایط جاده ای کشور مطلوب است.

پیشرانه این خودرو دارای سیستم وی وی تی برای بهبود عملکرد و زنجیر تایم است که در هر ۴۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. این مزیت می تواند برای خودروهای باری که بیشترین تردد را دارند، یک نقطه قوت محسوب می شود.

بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت 498 میلیون تومان در راه بازار

روزگذشته فرصتی دست داد که خبرنگار «بازار» اینرودز را تست کوتاهی کند. در زمان قرارگیری پشت فرمان خودرو مهم ترین مزیتی که نظر را جالب می کند، میدان دید کافی و آینه های بزرگ طرفین است

تست اینرودز
روزگذشته فرصتی دست داد که خبرنگار «بازار» اینرودز را تست کوتاهی کند. در زمان قرارگیری پشت فرمان خودرو مهم ترین مزیتی که نظر را جالب می کند، میدان دید کافی و آینه های بزرگ طرفین است. محل قرارگیری راننده و دسترسی به اجزا آن نیز مناسب است، اما کیفیت برخی از قطعات مانند داشبورد چندان تعریف قابل توجهی ندارد.

در زمان حرکت با خودرو نیز صدای موتور بسیار زیاد در کابین شنیده می شود، فرمان برقی آن عملکرد مناسبی در شرایط بدون بار داشت. قدرت ترمزگیری خودرو نیز باتوجه به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی قابل توجه بود. در هنگام دنده عقب نیز، دوربین دنده عقب طوری جانمایی شده که فضا دید کافی برای راننده ایجاد می کند. زیرا راننده به دلیل نوع طراحی خودرو جز دوربین دنده عقب، راهی برای مشاهده عقب خودرو ندارد.

بهمن موتور تجاری سازها را به چالش کشید| اینرودز با قیمت 498 میلیون تومان در راه بازار

اینرودز توسط بهمن موتور با قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ راهی بازار خواهد شد

قیمت برای رقابت
اگر در بازار نگاهی به وانت ها و کامیونت ها برای جابجایی بار داشته باشید، متوجه خواهید شد که معمولا قیمت آن ها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان تا یک و نیم میلیارد تومان است. محصولاتی که اغلب توسط مالکان به صورت غیراستاندارد کاربری سازی شده و می تواند چالش ایجاد کند. اینرودز توسط بهمن موتور با قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ راهی بازار خواهد شد. بهایی که برای این خودرو تعیین شده می تواند محصولات قدیمی و البته کم تیراژ خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا در بازار به چالش بکشد.

هرچند که گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا، توانمندی چندانی در عرضه محصولات سبک تجاری و باری از خود نشان نداده اند. اما بخش خصوصی با پویایی جهت تامین نیاز بازار همگام با تغییر سلیقه مشتریان در خصوص عرضه محصول گام برداشته است. بهمن موتور در حال حاضر ۷۷ نمایندگی را در سراسر کشور برای ارائه خدمات پس از فروش محصول جدید خود یعنی اینرودز آماده کرده است.

شاید نیاز باشد که دولتمردان و وزات صمت نسبت به اقدامات موثر و مثبت بخش خصوصی در راستای بهبود شرایط اقدام مناسبی انجام دهند.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha