۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
خسارت میلیاردی دزدی کابل برق به توانیر| برنامه ویژه ای برای گرانی برق در ۱۴۰۱ نداریم
معاون توانیر اعلام کرد؛

خسارت میلیاردی دزدی کابل برق به توانیر| برنامه ویژه ای برای گرانی برق در ۱۴۰۱ نداریم

رخشانی مهر معاون توانیر از خسارت ده‌ها میلیاردی دزدی کابل های برق خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون کنتور هوشمند نصب شده که برنامه داریم تا پیک سال آینده این تعداد را به ۴.۵ میلیون دستگاه برسانیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۵ هزار نیروی سیم بان و برق کار در کانال‌های خطر مشغول به کار هستند تا پایان امروز مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کند.

او همچنین درباره سرقت کابل ها گفت: در سال های گذشته شبکه های سیمی هوایی در معرض سرقت تعدادی سودجو هست. آنها فکر می کنند که یک صدمه ساده اقتصادی به صنعت برق می زنند و این در حالی است که اینطور نیست و خسارت فراوانی را به شبکه وارد کرده و منجر به قطعی های چند ساعته و بروز مشکلاتی برای خانوارها می شوند.

رخشانی مهر ادامه داد: مردم در صورت مشاهده دزدی کابل های برق به صورت فوری با شماره ۱۲۱ تماس گرفته یا در سامانه برق من تخلفات صورت گرفته را بارگذاری کنند، تا با متخلفین این حوزه برخورد شود.

به گفته او، در دو سال گذشته ۳۰ هزار کیلومتر کابل خود نگه دار را جایگزین کابل های سیمی شده است. این میزان معادل ۱۰ درصد کل شبکه توزیع برق است.

معاون توانیر همچنین درباره خسارت دزدی کابل های برق گفت: میزان خسارت در استان های مختلف متفاوت است. بر اساس برآوردهای صورت گرفته این دزدی ها ماهیانه ۱۰ ها میلیارد تومان به شبکه برق خسارت می زند.

تابستان امسال خاموشی داریم؟
این مقام مسئول در توانیر همچنین درباره احتمال وقوع خاموشی ها در تابستان ۱۴۰۱ گفت: تمام برنامه ریزی های وزارت نیرو در بخش های تولید و توزیع انتقال به گونه ای است که خاموشی های گسترده را نداشته باشیم اما شرط اصلی آن رعایت الگوهای مصرف از سوی مشترکین است.

معاون توانیر همچنین درباره گرانی برق در سال آینده گفت: تعرفه برق برای سال ۱۴۰۱ طبق مصوبه هییت دولت بوده و پیشنهاد ویژه دیگری در اینباره داده نشده است.

او همچنین از دستور ویژه ای وزیر نیرو درباره هوشمند سازی کنتور های برق خبر داد و گفت: قرار بر این است که قسط بندی برای بخش خانگی و تجاری به بعد از مهر موکول شود.

به گفته رخشانی مهر تا حالا یک میلیون کنتور هوشمند نصب شده است. ضمن اینکه برنامه داریم که تا پیک سال آینده تعداد کنتورهای هوشمند را در بخش های خانگی، تجاری و عمومی و کشاورزی را به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسانیم.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha