۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی در اردبیل تا ۱۴۰۲ تحویل داده می شود
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی در اردبیل تا ۱۴۰۲ تحویل داده می شود

اردبیل - حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ساخت و تحویل ۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی در سال ۱۴۰۲ تکمیل و پرونده این پروژه بسته خواهد شد.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با اولویت احداث طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل در حال انجام است تا با تأمین زمین و اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها در ۲ سال آینده تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته ساخت ۵ هزار واحد در اردبیل و سایر شهرها شروع شده که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در ۱۱ شهرستان و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در اردبیل مسکن متقاضیان این طرح در حال اجراست.

در شهر اردبیل مشکل تهیه و تأمین زمین داریم
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل پیشرفت این پروژه را ۴۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بخشی از این واحدها در سال آینده و بخش نهایی مسکن اقدام ملی نیز در سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان خواهد شد.

حیدری ادغام این پروژه را با طرح جهش تولید مسکن یادآور شد و افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای این واحدها نیز بر اساس طرح ملی جهش تولید مسکن انجام می شود تا کمبود آورده متقاضیان رفع شود.

وی از آغاز ساخت مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هر چند در شهر اردبیل مشکل تهیه و تأمین زمین داریم اما تلاش می کنیم تا پایان سال این مشکلات و موانع را رفع کرده و از ابتدای سال آینده با طراحی مناسب و انتخاب پیمانکاران پروژه مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان اردبیل آغاز شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در گام اول قرار است برای متقاضیان مسکن تا ۲ سال آینده این پروژه‌ها ساخته و تحویل شود و گام دوم نیز تا ۲ سال پایانی دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

تأمین ۶۸ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اختصاص ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی از محل سفر رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: از این رقم ۳۶۵ میلیارد تومان ویژه پروژه‌های راه و شهرسازی است که در بخش توسعه بزرگراه‌ها، راه آهن و ساخت بیمارستان نجف‌زاده هزینه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۲۷۰ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها تخصیص یافته تا ما بتوانیم ۵۰ کیلومتر بزرگراه را در اوایل سال آینده و ۵۰ کیلومتر دیگر را نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری کنیم.

حیدری از اختصاص ۶۸ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه راه آهن اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۲۸ میلیارد تومان نیز از محل سفر رئیس جمهور برای بیمارستان نجف‌زاده اختصاص یافته است.

وی به روند مناسب طرح‌های توسعه بزرگراهی در استان از محور اردبیل – سرچم گرفته تا پارس‌آباد به سه راهی مشگین و کلور – درام را یادآور شد و گفت: تا آخر فروردین ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح می شود و قرار است این فرآیند در سال آینده شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیازمندی استان را به ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه یادآور شد و افزود: در حال حاضر تمامی راه‌هایی مواصلاتی استان از ردیف ملی و مجوزهای قانونی برخوردار است.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha