۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر جزئیات ایجاد «مرکز تجاری ایران در قطر» را تشریح کرد
در گفت‌وگو با بازار؛

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر جزئیات ایجاد «مرکز تجاری ایران در قطر» را تشریح کرد

دوحه- موسی پور، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر جزئیات ایجاد «مرکز تجاری ایران» در قطر را تشریح کرد.

عدنان موسی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تجارت را بخش خصوصی انجام می‌دهد و تجارت یعنی رقابت؛ به هر دلیلی بخش خصوصی ما در شرایط کاملا نابرابرانه در حال رقابت است.

وی تصریح کرد: همکاران من در بخش خصوصی فاقد شبکه بانکی فعال و صرافی مجاز برای تجارت خودشان هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر عِرق ملی بخش خصوصی و علاقه این بخش برای مبادلات تجاری با کشور قطر را سبب تلاش این بخش برای رساندان مبادلات تجاری یه حدود یک میلیارد دلار برشمرد و گفت: به عنوان بخش خصوصی مدل موفقیت در کشور قطر را با سایر کشورهای عربی همچون عمان، امارات متحده عربی و کویت بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید خانه تجار ایرانی در قطر تاسیس شود.

موسی پور با بیان اینکه به منظور دستیابی تجارت یک میلیارد دلاری سالانه با کشور قطر ایجاد یک مرکز برای هماهنگی تجار، بازرگانان، صنعتگران و شرکت‌های ایرانی در قطر ضرورت داشت، عنوان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور مقرر شد این اتفاق مهم اقتصادی که مطالبه ما در اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر بود رقم بخورد.

وی توضیح داد: پیگیری اختلاف‌های حقوقی و ارائه مشاوره به تجار و بازرگانان ایرانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام امور پژوهشی و مطالعات بازار و برگزاری رویدادهای تجاری از جمله همایش‌ها و یک نمایشگاه دائمی بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده مرکز تجاری ایران در قطر خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha