۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۳۴۲ میلیون ریال اعتبار صرف حوزه آبخیزداری استان سمنان شد
رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری منابع طبیعی سمنان:

۳۴۲ میلیون ریال اعتبار صرف حوزه آبخیزداری استان سمنان شد

سمنان - رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری منابع طبیعی سمنان گفت: در سال گذشته ۳۴۲ میلیون ریال صرف حوزه آبخیزداری استان شد و در سال جاری امیدواریم این میزان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضا رجبی صبح یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های آبخوان‌داری استان سمنان به میزبانی منابع طبیعی سمنان، ضمن بیان اینکه اعتبارات بخش آبخیزداری در سال گذشته ۳۴۲ میلیون ریال بوده است، ابراز کرد: این اعتبارات در سال قبل از آن یعنی ۹۷ بالغ بر ۱۸۴ میلیون ریال بود که نشان از ارتقای خوب اعتبارات در سال ۹۸ دارد و امیدواریم این افزایش به تساعد در سال ۹۹ نیز رخ دهد.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند در سال ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب سیلاب را در سطح استان سمنان کنترل کند و این نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح ها است.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری منابع طبیعی استان سمنان، گفت: اقدامات پیشگیرانه در کنار طرح های آبخیزداری و آبخوانداری براساس مطالعات دقیق و کاربردی  میزان وقوع سیل را بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش می دهد.

رجبی بیان کرد: تا کنون مطالعات برای ۴۷۳ هزار هکتار منطقه آبخیز استان سمنان انجام شده و امیدواریم بتوانیم شاهد اجرای طرح های خوب در این زمینه باشیم.

کد خبر: ۱۳٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha