۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
گزارش ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات صحیح است
روابط عمومی دیوان محاسبات کشور:

گزارش ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ دیوان محاسبات صحیح است

روابط عمومی دیوان محاسبات کشور به توئیت یکی از نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با انتشار توئیتی، به موضوع تهیه آیین نامه مالیات ستانی از خانه ها و ماشین های لوکس مندرج در گزارش ۱۰ ماهه نظارت مستمر بر اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت، که در همین زمینه، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.

در این اطلاعیه خطاب به این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آمده است:

۱. به موجب حکم بند (خ) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور سازمان امور مالیاتی کشور مکلف بوده است سازوکار اجرایی اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت را به نحوی تهیه و تدوین می نمود که حداکثر تا پایان بهمن ماه، مالیات مربوطه دریافت و به خزانه واریز شود که وصول مالیات در تاریخ مقرر قانونی صفر بوده است و گزارش نظارتی دیوان محاسبات کشور بر این موضوع تصریح دارد.

۲. با توجه به حکم بند (خ) تبصره (۶) آخرین مهلت تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی واحدهای مسکونی گران قیمت، حداکثر پایان خردادماه سال جاری بوده است.

در این خصوص، آیین نامه اجرایی بند (خ) طی مصوبه مورخ ۱۴ مهرماه به تصویب رسیده و تهیه و طراحی فرم اوراق گزارش رسیدگی به مالیات و فرم برگ مطالبه از واحدهای مسکونی خالی از سکنه، موضوع جزء (۲) بند (ط) تبصره (۶) تا ۱۵ دی ماه تهیه شده است.
بنابراین، تاخیر در تهیه آیین نامه ها، دستور العمل ها، فرم ها و طراحی سامانه و تبادل اطلاعات مربوطه که لازمه ی دریافت اطلاعات و به تبع آن، اخذ مالیات است، موجب عدم تحقق منابع مالیاتی پیش بینی شده در قانون شده است.

۳. در پایان، یادآور می شود در بخش های مختلف گزارش مذکور، اقدامات مثبت دولت محترم، از جمله عزم بیشتر دولت در اجرای قانون، افزایش تعداد دستگاه‌های ارائه دهنده صورتحساب و روند رو به بهبود منابع نفتی مورد تاکید قرار گرفته است و نیز، هدف گزارش، برطرف نمودن موانع اجرا و تحقق درآمدهای قانونی برای دولت محترم جهت اجرای تکالیف قانونی تا پایان سال مالی بوده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha