۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
تولید روزانه ۵ تن فرآورده گیاهان دارویی در دره شهر| محصولات صادر می شوند
مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر:

تولید روزانه ۵ تن فرآورده گیاهان دارویی در دره شهر| محصولات صادر می شوند

ایلام- کریمی، مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر با اشاره به تولید روزانه ۵ تن فرآورده گیاهان دارویی در دره شهر، گفت: اکثر محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر می شوند.

فتح الله کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان ایلام با برخورداری از عرصه های منابع طبیعی غنی کلکسیونی از انواع گیاهان دارویی در این استان قرار دارد.

وی گفت: در طبیعت استان بیش از یک هزار گونه گیاهی شناسایی شده که از این میزان بیش از ۳۳۰ نوع آن خواص دارویی, درمانی و صنعتی دارند.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر افزود: بالاترین ظرفیت گیاهان دارویی کشور در استان ایلام وجود دارد و این عوامل باعث شده که در شهرستان دره شهر کارخانه فرآوری گیاهان دارویی تاسیس شود.

کریمی بیان کرد: این کارخانه با ۴ خط تولید شامل عرق گیری، اسانس گیری، عصاره گیری و تولید گیاهان دارویی فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: روزانه ۵ تن فرآورده گیاهان دارویی در این کارخانه تولید می شود، این کارخانه باعث افزایش سودآوری و درآمدزایی از گیاهان دارویی شده است.

مدیرعامل کارخانه فرآوری گیاهان دارویی دره شهر گفت: برای این که بتوانیم به گیاهان دارویی ارزش افزوده دهیم سعی کردیم از خام فروشی به سمت فرآوری و صنعتی کردن این محصولات پیش رویم.

وی گفت: با ارزش افزوده ای که این کارخانه به گیاهان دارویی داده توانستیم محصولات فرآوری شده را در سبد صادرات محصولات کشاورزی جای دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اسانس مواد موثره به کشورهای اروپایی و عرقیجات و گیاه به کشورهای عربی نیز صادر می شوند.

کریمی بیان کرد: در این کارخانه سالانه بیش از ۲ هزار تن انواع گیاهان دارویی فرآوری شده تولید و به بازارهای داخل و خارج کشور صادر می شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha