۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
تعطیل شدن کارخانه سرب کاشان |مجوز فعالیت صادر نمی‌شود
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

تعطیل شدن کارخانه سرب کاشان |مجوز فعالیت صادر نمی‌شود

اصفهان - سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با توجه به اعتراض‌های مردمی برای احداث کارخانه سرب در کاشان گفت: هیج مجوزی برای احداث این کارخانه صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به نیاز به اشتغالزایی در منطقه کاشان، در طول سالهای گذشته احداث برخی کارخانه ها در این منطقه پیشنهاد شده است، آخرین موردی که در ماه‌های اخیر در حال بررسی بود و حتی تا مرحله تجهیز پیش رفت، کارخانه سرب بود که البته با توجه به آلودگی بالای این کارخانه با مخالفت های مردمی مواجه شد.

کارشناسان معتقدند اصولا اصفهان بیش از این ظرفیت صنعتی شدن و احداث کارخانه را ندارد و این در حالی است که ظرفیت گردشگری استان اصفهان بی بدیل و ناگفتنی است، ظرفیتی که بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است.

به هر حال هنوز هم شایعه و بحث در ارتباط با ضرورت احداث کارخانه سرب در کاشان وجود دارد، موضوعی که فرماندار کاشان آن را به صراحت رد می کند.

در این ارتباط محمدشریف زارعی در گفت و گو با بازار درباره با اشاره بر احتمال احداث کارخانه سرب در کاشان اظهار داشت: با توجه به محل احداث این کارخانه و مطالبات جدی مردمی برای عدم فعالیت آن این کارخانه که در حال تجهیز بود، تعطیل شد.

وی با بیان اینکه عزم فرمانداری کاشان برای عدم صدور مجوز جهت احداث کارخانه سرب در این شهرستان جدی است، ابراز داشت: سرب فلز سنگینی است و متاسفانه در صورت آلودگی هوا به این فلز می‌تواند برای انسان زیان آور باشد و با توجه به اینکه سلامتی شهروندان کاشانی بیش از هر موضوع دیگر برای ما اهمیت دارد به این کارخانه اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه هرگونه کارخانه مشابه با کارخانه سرب نیز در کاشان مجوزی برای فعالیت آن صادر نمی شود، تصریح کرد: با هرگونه سهل انگاری در این خصوص نیز برخورد می شود.

استانداری اصفهان ورود کند
وی با بیان اینکه طبق نظرات کارشناسی و اثرات مخرب زیست محیطی سرب احداث این کارخانه زیان آور است، گفت: برای اتمام حجت و رفع دغدغه مردم کاشان لازم است استانداری اصفهان نیز با ورود به این موضوع از هرگونه اقدامی برای فعالیت این کارخانه ممانعت کند.

زارعی افزود: طی دیداری که با معاون اقتصادی استانداری اصفهان داشتیم این موضوع منتقل و قرار شد استانداری اصفهان نیز هیچگونه مجوزی برای فعالیت این کارخانه صادر نکند.

مهمترین عامل آلودگی هوا در منطقه کاشان وجود صنایع آلاینده در نزدیکی شهر است
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در منطقه کاشان وجود صنایع آلاینده در نزدیکی شهر است، تاکید کرد: لازم است این صنایع استانداردهای زیست محیطی را به طور کامل رعایت کنند چراکه هوای پاک حق همه شهروندان است و نباید این حق از آنها گرفته شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha