۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
انتخاب پارک علم و فناوری البرز به عنوان یکی از مبادی معرفی شرکت‌های خلاق در کشور
از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت؛

انتخاب پارک علم و فناوری البرز به عنوان یکی از مبادی معرفی شرکت‌های خلاق در کشور

کرج- رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری البرز به‌عنوان یکی از پایگاه‌های معرفی شرکت‌های خلاق انتخاب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، رئیس پارک علم و فناوری البرز با اعلام این خبر گفت: استان البرز در حوزه فناوری نرم و صنایع خلاق از استان مستعد و با ظرفیت بسیار بالا محسوب می‌شود و از این‌ رو پارک علم و فناوری البرز نیز یکی از محورهای فعالیت خود را توجه به فناوری نرم و صنایع خلاق قرار داده است.

عباسی با بیان اینکه از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری البرز از مبادی و پایگاه‌های معرفی شرکت‌های خلاق در کشور انتخاب شد، افزود: بر این اساس، در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق مبنی بر کمک به توسعه اقتصاد خلاق از طریق حمایت از شکل‌گیری و توسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های اجرایی، حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های توسعه‌دهنده صنایع خلاق می‌باشد.

وی گفت: در این زمینه، خانه‌های خلاق و نوآور به‌عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان می‌باشد که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار گرفت.

شرایط شرکت ها و خدمات ارائه شده در طرح
رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: دارا بودن یکی از شخصیت حقوقی قابل ثبت در نظام حقوقی کشور، خصوصی بودن، نداشتن محصول دانش‌بنیان، مرتبط بودن شرکت و محصول تولیدشده با حوزه‌های برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، نوآورانه بودن در کشور و غیره از شرایط شرکت‌ها و محصولات و خدمات ارائه‌شده در این حوزه است.

عباسی اضافه کرد: در همین راستا، پارک علم و فناوری البرز با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق موفق به اخذ موافقت‌نامه آن معاونت و ستاد در خصوص تبدیل‌شدن به مبادی زیست‌بوم خلاق استان گردید. لذا شرکت‌های خلاق استان البرز یا شرکت‌هایی که در شرف تبدیل به خلاق رادارند می‌توانند از طریق مبادی استان اقدام به خلاق شدن نمایند. شایان‌ذکر است پارک علم و فناوری البرز درصدد شناسایی شرکت‌هایی که به‌صورت بالقوه پتانسیل خلاق بودن رادارند ، می‌باشد.

گفتنی است پارک علم و فناوری البرز در زمینه توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و فناور، استارت آپ ها و صنایع نرم و خلاق یکی از پارک‌های پیشرو در کشور است.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha