۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
۳۹ واحد تولیدی در خراسان شمالی راکد هستند| کمبود نقدینگی عمده مشکلات واحدهای تولیدی
در گفتگو با بازار عنوان شد:

۳۹ واحد تولیدی در خراسان شمالی راکد هستند| کمبود نقدینگی عمده مشکلات واحدهای تولیدی

بجنورد- وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که با مشکلات عمده‌ای ازجمله کمبود نقدینگی، بازار، و فرسودگی تجهیزات روبه‌رو هستند.

سیاوش وحدت در گفتگو با بازار؛ اظهار داشت: در سال جاری ۱۱ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید برگشتند که در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد.

وی افزود: عمده مشکلات واحدهای تولیدی خراسان شمالی در بحث کمبود نقدینگی، بازار و کهنگی تجهیزات است و برخی‌ها نیز در جانشینی بانک‌ها بودند که این جانشینی رفع و بعضاً بانک‌ها مزایده کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی به دلیل چک برگشتی از فعالیت متوقف و راند شدند که متأسفانه تسهیلات بانکی شامل حال آن‌ها نمی‌شود و به همین دلیل قادر به ادامه فعالیت و حضور در چرخه تولید نیستند.

وحدت بابیان اینکه قوانین رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد باید در سطح ملی اجرا شود، تصریح کرد: البته که صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی راکد را دسته‌بندی کرده تا هر استانی مطابق با وضعیت موجود خودشان نسخه‌ای تهیه و اجرا کنند و با این اقدام امیدواریم سال آینده هیچ واحد تولیدی راکد در استان نداشته باشیم مگر اینکه خود مدیریت واحد مایل به ادامه فعالیت نباشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رونق و توسعه اقتصادی خراسان شمالی برای همگان اهمیت بالایی دارد راه‌اندازی و کمک به واحدهای تولیدی و رفع مشکلاتشان منجر به اشتغال‌زایی می‌شود که همین امر گامی مثبت در جهت رشد اقتصادی و حرکت به سمت توسعه است، توسعه با کمک و همکاری همه محقق می‌شود و تنها به عهده یک‌نهاد و یا دستگاه نیست بلکه برای تحقق توسعه باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد.

سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادها نیز گفت:در حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ۸۵۸ قرارداد منعقده دارد که از این تعداد ۳۱۵ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده که اشتغال چهار هزار و ۸۳۸ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیارد تومانی دارند.

وحدت افزود: با شمار واحدهای تولیدی که اعلام‌شده، خراسان شمالی ۱۲.۵ درصد واحد تولیدی راکد دارد که نسبت به میانگین کشوری پنج درصد کمتر است.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha