۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
پیش بینی حبس برای ترک فعل در الکترونیکی کردن مجوزها
نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد

پیش بینی حبس برای ترک فعل در الکترونیکی کردن مجوزها

نماینده شیراز در مجلس گفت: طبق ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی برای متخلفان در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از دو ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، روح الله نجابت نماینده شیراز در مجلس افزود: یک سال از ابلاغ این قانون از سوی رئیس مجلس گذشت، سال گذشته نمایندگان مجلس تلاش کردند به حل معضل مجوزهای کسب و کار کمک دهند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی، وزارت اقتصاد به عنوان بخشی از دولت که رصد می‌کند کمتر از ۴۰ درصد صدور مجوزها الکترونیکی شده است یعنی حدود ۱۳۰۰ مجوز وجود دارد، ولی کمتر از ۵۰۰ مجوز نهایی شده است و این عدد برای مجلس قابل قبول نیست.

نجابت افزود: در یک فرایند مشخص این موضوع را دنبال کردیم تا این قانون تصویب شود، دستگاه‌ها مکلف بودند در این یک سال خودشان را به این میزان برسانند، اما وزارتخانه‌های مختلف و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور با آنچه که مورد انتظار بود فاصله زیادی دارند.

نجابت گفت: بعضی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت کار که موضوعات اشتغال به آن‌ها مرتبط است حدود ۵۷۸ مجوز صادر می‌کنند که ۲۸۳ مجوز در این فرایند به صورت الکترونیکی شده است.

نماینده شیراز و عضو کمیسیون تلفیق و اصل ۹۰ مجلس درباره ضمانت اجرایی قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: طبق ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی، برای متخلفان دو ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است و از آنجایی که یک جرم غیرقابل گذشت از نظر مجلس و قانون گذار می‌باشد نیازی به شکایت ندارد و مسئولان قضایی باید پیگیری و با متخلفان برخورد کنند.

نجابت افزود: بیانیه‌ای که امروز در مجلس امضا شد گویای این موضوع است که مجلس پای قولی که به مردم در جهت پیگیری تسهیل کسب و کار و اشتغال در کشور داده، ایستاده است و تا حصول نتیجه این موضوع را در مجلس دنبال خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha