۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
سویه های جدید کرونا در راهند| احتمال ریزش سنگین بازار در صورت شیوع مجدد کرونا
بیل گیتس:

سویه های جدید کرونا در راهند| احتمال ریزش سنگین بازار در صورت شیوع مجدد کرونا

موسس شرکت مایکروسافت طی سخنانی مدعی شد طی ماه های آینده باید منتظر سویه ها و انواع جدید بیماری کرونا باشیم.

به گزارش بازار، «بیل گیتس» موسس شرکت مایکروسافت و سرمایه دار مشهور جهان طی سخنانی هشدار داد که موج جدیدی از گونه های دیگر بیماری کرونا در راه است.

بر اساس این گزارش، گیتس که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خود در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح می کرد، پیش بینی کرد که انواع جدید کرونا از سویه های دیگر طی ماه ها یا هفته های آینده در راه هستند. وی در عین حال ابراز خوشبینی کرد که توانایی های بدست آمده برای بشر طی سال های همه گیری کرونا در قالب تولید واکسن و داروی کرونا، این امید را به وجود آورده که نهایتا بتوان ظرف مدت کمتر از شش ماه، برای گونه های مختلف این بیماری واکسن یا دارو تهیه کند.

این سرمایه دار بزرگ و خیر بین المللی در ادامه خوشبینی های خود در خصوص توانایی مقابله بشر با سویه های جدید کرونا گفت: شانس ابتلا به بیماری شدید، که عمدتاً با سالخوردگی و چاقی یا دیابت مرتبط است، اکنون به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی در خصوص هدف گذاری انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای واکسینه کردن دستکم، ۷۰ درصد از جمعیت کره زمین در برابر کرونا تا اواسط سال جاری میلادی، این ایده را زیر سوال برده و گفت که تامنون تنها ۶۱.۹ درصد از این جمعیت دستکم یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

گیتس در ادامه سخنان خود خواستار سرمایه گذاری دولت ها برای توسعه بخش تولید واکسن شده و گفت که در برابر سویه بعدی، باید بسیار سریعتر عمل کرد و به جای دو سال، ظرف مدت ۶ ماه باید بیماری را کنترل کرد.

لازم به ذکر است بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به برنامه جهانی تولید و توسعه واکسن سازمان بهداشت جهانی کمک کرده است.

با اینحال، در صورت درست از آب در آمدن پیش بینی های بیل گیتس، می توان منتظر ریزش های سنگین بیشتر بازار سرمایه در نقاط مختلف جهان در پی انتشار خبر شیوع سویه های جدید کرونا بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha