۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری سلامت ضروریست| تکمیل «بیمارستان مهرگان» در هاله‌ای از ابهام
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری سلامت ضروریست| تکمیل «بیمارستان مهرگان» در هاله‌ای از ابهام

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پیوندی میان گردشگری و گردشگری سلامت ایجاد شود که این مهم مستلزم ورود و نقش‌آفرینی بخش خصوصی است.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: زمانی از گردشگری سلامت صحبت به میان می‌آید یعنی باید استانمان در یک ترازی قرار بگیرد که به لحاظ زیرساخت، متخصصان و کادر نیروی انسانی بالاتر یا حداقل هم سطح استانهای اطراف باشد یعنی لرستان آنقدر برای مسافران، جذاب باشد که وقتی کسی به استان وارد شد علاوه‌بر اینکه از خدمات پزشکی استفاده کند، از گردشگری نیز به عنوان بقیه مواهب استان بهره بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر در هر دو بخش یعنی گردشگری و کادر پزشکی مشکل داریم؛ در بخش گردشگری ما زیرساخت‌های مناسبی نداریم البته برای اولین قدم، باید نیروی متخصص مورد نیاز استان تأمین شود چون در حال حاضر مشکل عمده ما نبود یا کمبود متخصص است که ما آن را به طرق مختلف پیگیری می‌کنیم هرچند این مشکل کشوری است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند بحث گردشگری سلامت را در استان تقویت کند، پیوند میان مکان های گردشگری مثل بخش کشت و صنعت «فجر صفا» و بخش خصوصی باشد، یعنی اگر کسانی در بخش خصوصی در یک تراز خیلی خوبی بیایند و بتوانند خدماتی ارائه بدهند و البته معرفی شوند، ما به کمک بخش خصوصی می‌توانیم در بخش سلامت ورود پیدا کنیم.

لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باید جذابیتی برای پزشکان در استان ایجاد شود تا آنها در استان ماندگار شوند، قطعاً یکسری راهکارها را می‌توان در پیش گرفت مثلاً در بحث پروازها، اگر به‌خوبی برقرار شوند می‌توانیم بعضی از مراکز جراحی محدود را در استان راه اندازی کنیم؛ امیدواریم با افتتاح بیمارستان نیایش تا حدی وضعیت مراکز درمانی ما بهتر شود و حداقل بتوانیم نیازهای استان را تأمین کنیم.

ویسکرمی تصریح کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه و به دور از شعار، اظهارنظر کنیم باید به سمتی حرکت کنیم که پیوندی میان گردشگری و گردشگری سلامت ایجاد شود که این مهم مستلزم ورود و نقش‌آفرینی بخش خصوصی است؛ البته گاهی‌ظرفیت‌هایی نیز وجود دارد مثلاً «بیمارستان مهرگان» اگر متولیان امر همت می‌کردند می‌توانست ظرفیت خوبی باشد.

وی ادامه داد: برای تکمیل بیمارستان مهرگان با بانک ملت توافق کردیم که جریمه هایشان را ببخشند و مشکل بدهی به پیمانکار نیز حل شد ولی متاسفانه این پروژه فعلاً در همان مرحله باقی مانده یعنی نه حاضر به فروش هستند نه آن را می‌سازند در حالیکه اینها ظرفیت‌های استان هستند که می‌توانند در اهداف گردشگری سلامت محقق شوند.

کمبود پزشک متخصص در لرستان
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرد و در حال حاضر فاصله خیلی زیادی با این مقوله داریم مگر اینکه بخش خصوصی تقویت شود، گفت: بخش عمده‌ مشکل ما کمبود پزشک است و فعلا راهکاری که به ذهن می‌رسد این است که مراکز جراحی‌های محدود داشته باشیم، جراحی‌هایی که طی آن بیمار زمان طولانی بستری نمی‌شود و پزشکان می‌توانند با پرواز بین تهران و دیگر استان‌ها در رفت و آمد باشند.

وی بیان کرد: در برخی استانها مشاهده می‌شود که پزشک یک روزه عمل را انجام می‌دهد و روز بعد به شهر خود بازمی‌گردد و البته هتل و مکان مناسبی هم برای اقامت آنها وجود دارد؛ بعضی از مراکز درمانی ما گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند؛ مثلاً طی بازدیدی که از بیمارستان‌شفا داشتیم، تا حدی به این چارچوب نزدیک شده بودند و اگر پیوند بین مراکزی مثل بیمارستان شفا و بخش گردشگری «فجر صفا» برقرار شود، شرایط خیلی بهتر می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس افزود: همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تأمین پزشکان بخش خصوصی است که این به واقع یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و امیدوارم در آینده با برنامه‌ریزی که حتماً باید انجام شود، به این نقطه نزدیک شویم گرچه فاصله زیادی دارد.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha