۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
مسئولان حمایتی از صنعت گردشگری نکردند| ضرورت احیای برگزاری جشنواره ها در سرعین
مدیرعامل جامعه هتل‌داران اردبیل مطرح کرد؛

مسئولان حمایتی از صنعت گردشگری نکردند| ضرورت احیای برگزاری جشنواره ها در سرعین

اردبیل - مدیرعامل جامعه اقامتی و هتل‌داران استان اردبیل گفت: مسئولان کشوری و استانی در ۲ سال شرایط کرونایی کوچکترین حمایتی را از صنعت آسیب‌دیده گردشگری نکردند.

جعفر بذری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل ۲۲۰ واحد اقامتی اعم از هتل، هتل‌ آپارتمان و میهمان‌پذیر دارد که با ۲۰ هزار تخت آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

وی تصریح کرد: سرعین سومین شهر کشور در دارا بودن مراکز اقامتی است که ۸۰ درصد این مراکز نیز در سرعین واقع‌ شده‌اند.

در طول ۲ سال ذره‌ای حمایت از مسئولان کشوری و استانی در تقویت صنعت گردشگری ندیدیم
مدیرعامل جامعه اقامتی و هتل‌داران استان اردبیل به آسیب جدی صنعت گردشگری در ۲ سال اخیر بر اثر شیوع کرونا و حوادث ناگوار در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ضربه مهلک بر پیکره صنعت گردشگری سرمایه‌گذاران این بخش را با ناامیدی روبه‌رو کرده و انتظار می رود مسئولان همراهی بیشتری را داشته باشند.

بذری افزود: در این ۲ سال ذره‌ای حمایت از مسئولان کشوری و استانی در تقویت صنعت گردشگری ندیدیم و این امر بزرگترین ناامیدی و دل نگرانی را برای فعالان این بخش فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فعالان صنعت گردشگری به صورت خودجوش از اواخر اسفند سال ۹۸ به دنبال شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم کسب و کار خود را تعطیل کردند در حالی که بسیاری از فعالان اقتصادی به ویژه اهالی بازار در برابر این امر مقاومت کرده و حتی به صورت مقطعی نسبت به تعطیلی کسب و کار خود کردند.

جارچیان معضل شهر سرعین و اردبیل در سال‌های اخیر
مدیرعامل جامعه اقامتی و هتل‌داران استان اردبیل امکانات بین راهی را در مسیر تهران به اردبیل و سایر شهرها حتی در حد تبلیغات بین جاده‌ای ضعیف اعلام کرد و ادامه داد: این امر مانع از معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل و شهرهای مستعد نظیر سرعین شده است.

وی با انتقاد از صدا و سیما در عدم همراهی با صنعت گردشگری و فعالان این بخش اضافه کرد: در یک ماه آینده فعالان صنعت گردشگری منتظر ورود مسافر در ایام عید نوروز هستند اما صدا و سیمای مرکز اردبیل با تصاویر آرشیوی به جای تبلیغ و جذب گردشگر سعی می کند تا با نشان دادن اوضاع جوی نامناسب تبلیغ منفی را علیه صنعت گردشگری انجام دهد.

بذری بیان کرد: ما به اندازه کافی رقبای غیرحرفه‌ای در صنعت گردشگری داریم به طوری که عده‌ای با به راه انداختن خانه‌های مسکونی خود برای پذیرایی از مسافران مانع از کسب و کار هتل‌داران می شوند در حالی که ما بیشترین هزینه را از قبل مالیات، آب، برق و گاز پرداخت می کنیم در حالی که سود این زیرساخت را صاحبان چنین واحدهای مسکونی می‌برند.

مدیرعامل جامعه اقامتی و هتل‌داران استان اردبیل جارچیان را معضل شهر سرعین و اردبیل در سال‌های اخیر برشمرد و اظهار کرد: ما به دست خودمان در صنعت گردشگری و نابودی آن ورود پیدا کردیم و روز به روز نیز به این خودزنی ادامه می‌دهیم.

اتاق بازرگانی فعالان صنعت گردشگری را فرزند ناخوانده خود می داند
بذری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اتاق بازرگانی این مجموعه را فرزند ناخوانده خود می داند و از فعالان صنعت گردشگری در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی دعوتی نمی کند در حالی که صنعت گردشگری نیازمند حمایت جدی فعالان بخش غیردولتی به ویژه اتاق بازرگانی است.

فعال حوزه گردشگری حمایت مسئولان کشوری را از تشکل‌های صنفی و فعالان حوزه گردشگری با رویکرد تبلیغات و تبیین ظرفیت‌های استان یادآور شد و گفت: ما حمل و نقل هوایی، ‌ زمینی و ریلی مناسبی در استان نداریم و حتی پرواز داخلی مرتب لغو شده و یا پرواز خارجی به مقصد فرودگاه اردبیل دایر نمی شود.

وی از رسانه‌ها و مجموعه‌های تبلیغاتی استان خواست تا فعالان صنعت گردشگری را در تبلیغ بیشتر جاذبه‌های این استان کمک کرده و در کنار آن آموزش نیروی انسانی به ویژه فعالان هتل‌داری مورد توجه قرار گیرد.

بذری افزود: در ماه‌های آینده در آذربایجان نمایشگاه گردشگری برپا خواهد شد که انتظار می رود هیئتی از فعالان گردشگری استان در این رویداد حضور پیدا کنند.

ما توان رقابت با صنعت را نداریم؛ نباید قوانین مشابه حوزه صنعت برای گردشگری لحاظ شود
وی به بروکراسی شدید در صدور مجوز برای فعالان مراکز اقامتی و آبدرمانی ها اشاره کرد و ادامه داد: امور مالیاتی به شدت فعالان این بخش را رنج می دهد و مانع از صدور پروانه فعالیت این واحدها شده است.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل اضافه کرد: متأسفانه دولت بخش خصوصی را رقیب خود می داند در حالی که این تشکل‌ها می توانند بازوهای اجرایی باشند که صنعت گردشگری نیز به مانند سایر صنوف باید از حمایت‌های همه‌جانبه و یارانه‌ای دولتی بهره‌مند شوند تا حق و حقوق آنها نادیده گرفته نشود.

بذری بیان کرد: ما توان رقابت با صنعت را نداریم و نباید قوانین مشابه حوزه صنعت برای گردشگری لحاظ شود بلکه بهتر است ضعف زیرساختی در گردشگری الکترونیکی نیز به نحوه مطلوب رفع شود.

وی در پایان ضرورت برگزاری جشنواره‌های گردشگری را در سرعین یادآور شد و گفت: به مانند سال‌های گذشته باید جشنواره‌های متعدد گردشگری با هدف معرفی این ظرفیت‌ها برگزار شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha