۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
صرافی بایننس با عنوان مشاور انجمن بانک های روسیه انتخاب شد
تحولی بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال؛

صرافی بایننس با عنوان مشاور انجمن بانک های روسیه انتخاب شد

صرافی بزرگ بایننس از پیوستن به انجمن بانک های روسیه (ABR) به منظور قرار دادن دانش خود در زمینه مبادلات رمزارزها در اختیار سیستم بانکداری روسیه خبر داد.

به گزارش بازار، صرافی بزرگ بایننس از پیوستن به انجمن بانک های روسیه (ABR) به منظور قرار دادن دانش خود در زمینه مبادلات رمزارزها در اختیار سیستم بانکداری روسیه خبر داد. با این اقدام، بایننس نخستین صرافی رمز ارزها خواهد بود که در کسوت مشاور یک بانک مرکزی مشغول به کار می شود؛ اقدامی که می تواند منجر به ارتقاء وجهه قانونی ارزهای دیجیتال طی ماه های آینده شود.

انجمن بانک‌های روسیه همچنین به تازگی یک مرکز تخصصی در زمینه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌ است که وظیفه مطالعه رویه جهانی قوانین و مواجهه دیگر دولت‌ها با دارایی‌های دیجیتال را بر عهده دارد. اولگا گونچارووا، مدیر روابط دولتی بایننس در امور روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، به عنوان سرپرست این مرکز تخصصی منصوب شده است.

لازم به ذکر است، هفته گذشته نیز بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه ای رسمی از انتشار آزمایشی روبل دیجیتال در این کشور خبر داد. بنا به گفته مدیران ارشد بانک مرکزی روسیه، طی این فرآیند آزمایشی، نخستین تراکنش روبل دیجیتال (CBDC) توسط شهروندان این کشور با موفقیت انجام شد.

به گفته بانک مرکزی روسیه، سه بانک از مجموع ۱۲ موسسه مالی در گروه آزمایشی روبل دیجیتال قبلاً پلت فرم CBDC را آزمایش کرده و دو بانک از آنها چرخه کامل انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان را با استفاده از برنامه های بانکداری تلفن همراه با موفقیت آزمایش کرده اند.

پیشتر دولت و بانک مرکزی روسیه از برنامه خود برای راه اندازی روبل دیجیتال در ماه های نخست سال جاری میلادی خبر داده بودند و اکنون امکان نصب اپلیکیشن کیف پول روبل دیجیتال برای شهروندان و مشتریان بانکی این کشور فراهم شده است.

در همین راستا، «اولگا اسکوروبوگاتووا» معاون اول بانک مرکزی روسیه طی سخنانی توضیح داد که انتشار روبل دیجیتال نشان دهنده یک فرصت جدید برای شهروندان، شرکت ها و دولت این کشور است و تاکید کرد که چنین تراکنش هایی در هر منطقه از کشور رایگان و در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha