۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی برگزار می‌شود
بغداد:

دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی برگزار می‌شود

مشاور امنیت ملی عراق خبر داد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان، به زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق شامگاه یکشنبه میزبان اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بود.

پایگاه خبری ناس نیوز گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط ایران و عراق و راههای توسعه آن از رهگذر همکاری مشترک در زمینه‌هایی را بررسی کردند که به سود منافع دو کشور و ملت دوست است.

الاعرجی با بیان اینکه روابط بین تهران و بغداد، راهبردی و تاریخی است، گفت: «باید از تجربه‌های بین دو کشور استفاده کنیم... توافق ایران و عربستان، برای منطقه و جهان اهمیت دارد».

وی با تأکید بر اینکه، عراق، حامی این توافق است، خاطر نشان کرد، بغداد خوش‌بین است که دور پنجم این مذاکرات به زودی در عراق برگزار شود.

این مقام عراقی درباره توافقنامه ۱۹۷۵ الجزایر هم گفت که این توافق بسیار مهم است و باید آن را عملیاتی کرد؛ به نحوی که این مسئله برای دو کشور همسایه سودمند است، ولی اقدامات حقوقی باید برای فعال کردن آن، صورت گیرد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران هم تأکید کرد که تهران آماده است در راستای منافع مشترک دو کشور، با عراق همکاری و تبادل تجربه داشته باشد.

در همین ارتباط، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه شنبه از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. بن فرحان گفت که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، «هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی [در روند مذاکرات] صورت نگرفته است»

کد خبر: ۱۳۶٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha