۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
سامانه جامع تجارت تا پایان سال کامل نمی شود
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور:

سامانه جامع تجارت تا پایان سال کامل نمی شود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: شاید تا پایان سال سامانه جامع تجارت کامل نشود چون تاکنون حدود ۷۰ درصد آن اجرا شده است.

به گزارش بازار، حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور افزود: البته یکی از مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن کامل این سامانه تا پایان فروردین ۱۴۰۱ خبر داد که پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره عملیاتی شدن سامانه جامع تجارت تا پایان سال افزود: یکی از پدیده های شوم که در تولید داخلی و ایجاد اشتغال، اشکال وارد می کند موضوع قاچاق است که مقابله جدی می خواهد.

او ادامه داد: رئیس جمهور دستورالعملی در ۹ بند صادر کرد که تعدادی از دستگاه های متولی ماموریت و مسئولیت در اجرای این دستورالعمل دارند از جمله وزارت کشور که در بند یک این دستورالعمل باید با فوریت نسبت به فعال کردن سامانه های بازارچه های مرزی اقدام کند همچنین سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مکلف شد حداکثر در مدت یک ماه با رویکرد پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق از این مناطق به سرزمین اصلی اقدام کند.

درویشیان گفت: همه دستگاه هایی که مسئولیت داشتند مدت ها از زمان اجرای تکلیف آنها گذشته است و مهلت رئیس جمهور ۱۰۰ روز بود که الان این مدت هم سپری شد و هنوز اجرایی نشده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی سامانه ها با هم متصل نیستند گفت: برخی دستگاه ها مانند سازمان غذا و دارو و گمرک تکلیف شان را تا جایی که بتوان از سامانه استفاده کامل کرد انجام ندادند مثلا سامانه مربوط به دارو تا داروخانه قابل رصد است ولی از داروخانه به بعد قابل پیگیری نیست.

درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام دستگاه ها در اجرایی نشدن سامانه جامع تجارت کوتاهی داشتند افزود: گمرک در این زمینه کوتاهی داشته که در مرحله رسیدگی قضایی است سازمان غذا و دارو وظایف خود را انجام نداده است و البته تعدادی دستگاه های دیگر هستند که آنها را رصد می کنیم و درصورت نیاز برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل همه سامانه ها منوط به کامل شدن سامانه جامع تجارت است.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha