۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
همایش ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک برگزار می شود
۳ تا ۴ اسفند ماه؛

همایش ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک برگزار می شود

بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۰ در روزهای سوم و چهارم اسفند ماه به صورت مجازی توسط سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از حمایت کنندگان معنوی و علمی این همایش است و مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی کشور به نمایندگی از این سازمان در کمیته اجرایی و علمی همایش فوق حضور فعال دارد.

رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما درباره اهمیت برگزاری این همایش و ارتباط آن با بخش کشاورزی اظهار داشت: امروزه موضوعاتی نظیر نقشه‌برداری، سنجش از راه دور و اطلاعات مکانی به عنوان تکنیک‌ها، ابزار و دانش‌های فرابخشی و بین‌بخشی مطرح هستند و تقریبا هیچ فعالیت عمرانی، توسعه‌ای و مدیریتی که در عرصه و بعد مکانی انجام می‌شود از آن بی‌نیاز نیست.

حمیدرضا سلیمانی با اشاره به مساحت ۱۳۰ میلیون هکتاری عرصه‌های جنگلی، مرتعی، بیابانی و بیشه‌زارها در کشور تصریح کرد: این اراضی با کاربری‌های مختلف هستند و نقشه‌ها، سنجش از راه دور، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات مکانی روز می‌توانند به عنوان ابزارهایی برای مدیریت بهتر این عرصه‌ها به کار گرفته شوند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در واقع مصرف کننده درجه یک این ابزارها برای اقدامات و عملیاتی همچون کاداستر، رفع تداخلات اراضی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و پایش تغییرات اقلیمی هستند.

سلیمانی ادامه داد: ابزارها و تکنیک‌های فوق در عین حال برای پایش بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر چالش‌هایی همچون خشکسالی، هشدار سیل، آفات و بیماری‌های گیاهی به کار گرفته می‌شود.

رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی کشور گفت: در این همایش دو روزه کارگاه‌های تخصصی و پنل‌ها و سخنرانی‌های علمی با موضوعات حفاظت محیط زیست، پایش تغییرات اقلیمی، پایش و پیش‌بینی خشکسالی توسط ماهواره گریس، مدیریت بحران آب و فرونشست زمین به صورت برخط یا آنلاین برگزار می‌شود که مرتبط با بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: کارشناسان و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مجازی از محتوا، آخرین تحقیقات و یافته‌ها و مطالبی که در این همایش ارایه می‌شود، بهره‌مند شوند.

همایش ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک برگزار می شود

کد خبر: ۱۳۶٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha