۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
متوسط قیمت تولیدکننده محصولات و هزینه خدمات کشاورزی
مرکز آمار ایران اعلام کرد

متوسط قیمت تولیدکننده محصولات و هزینه خدمات کشاورزی

مرکز آمار ایران در گزارشی متوسط قیمت تولیدکننده محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در پاییز ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ۲۳۵۰۶۶ و لوبیا چیتی ۳۳۲۳۷۰ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴,۳ و ۴۲.۵ درصد افزایش داشته است.

در پاییز سال ۱۴۰۰، در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانهای ۵۶۲۰۰ ریال و برنج ۳۹۴۵۵۳ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ۹۹ به ترتیب ۵۶,۴ و ۶۱.۴ درصد افزایش داشته است.

در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ۲۳۵۰۶۶ و لوبیا چیتی ۳۳۲۳۷۰ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۴,۳ و ۴۲.۵ درصد افزایش داشته است.

در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ۳۲۹۵۹ و خیار ۵۳۰۶۴ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل به ترتیب ۶۹,۹ و ۲۱.۲ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت خربزه ۶۵۸۵۴ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل ۲۱۶.۳ درصد افزایش داشته است.

در بخش سبزیجات، متوسط قیمت سیب زمینی ۴۲۷۹۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۸,۷ درصد افزایش و متوسط قیمت پیاز ۳۱۰۲۵ درصد بوده که نسبت به فصل پاییز سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش داشته است. به علاوه، متوسط قیمت گوجه فرنگی ۵۴۳۲۲ و بادمجان ۳۰۷۹۲ ریال بوده که به ترتیب ۱۷۳.۹ و ۱۰۱.۰ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت یونجه ۴۷۵۶۶ و ذرت علوفه ای ۱۱۲۰۰ ریال بوده که نسبت به پاییز ۹۹ به ترتیب ۹۰,۸ و ۱۳۹.۱ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ۱۰۰۴۱۸ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ۸۳,۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش میوه‌های دانه دار، متوسط قیمت سیب درختی ۶۸۷۶۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۴,۶ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت انگور ۸۹۲۱۴ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ۸۷.۲ درصد افزایش داشته است.

در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و برة پرواری زنده ۵۳۲۳۰۵ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۵۲۹۲۲۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۱۹,۱ و ۴۴.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۱۰۲۵۶۱ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۶۲۳۲۴ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ۹۹ به ترتیب ۴۷,۵ و ۶۵.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

در بخش هزینة خدمات ماشینی، هزینة شخم زمین زراعی آبی ۵۷۵۸۰۱۲ ریال در هر هکتار و هزینة شخم زمین زراعی دیم ۴۴۵۵۵۲۷ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴۶,۷ و ۵۲.۱ درصد افزایش داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه چین مرد ۲۰۷۹۴۲۰ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه‌چین زن ۱۶۱۵۳۵۷ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال ۹۹ به ترتیب ۴۸,۶ و ۵۰.۲ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر تنککار مرد ۱۸۸۴۳۱۳ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر تنککار زن ۱۱۵۳۴۹۶ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل به ترتیب ۴۷.۹ و ۴۳.۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha