۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
عمده واحدهای سرب و روی کشور در زنجان مستقر است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

عمده واحدهای سرب و روی کشور در زنجان مستقر است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ۱۴۸ معدن غیر فعال در استان زنجان وجود دارد، گفت: عمده واحدهای سرب و روی کشور در استان زنجان مستقر است.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان ۲۷۵ معدن فعال وجود دارد، گفت: در این بین ۱۴۸ معدن نیز غیر فعال در استان زنجان می باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت معادن استان زنجان با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته مطلوب می باشد، تصریح کرد: اما حمایت سازمان صمت از وضعیت معادن در بخش دانش های روز، استفاده از فناوری، ماشین آلات و ... با توجه به اینکه سیاست دولت نیز حمایت از معادن است صورت گیرد تا وضعیت معادن رو به توسعه بیشتر حرکت کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه عمده مشکل معادن استان موضوع پوشش «گون» بوده که این سالها موجب عدم پیشرفت در معادن شده بود، گفت: با توجه به اینکه این مشکل در کشور حل شده، اما هنوز به استان ابلاغ نشده؛ در همین راستا انتظار است تا این بخشنامه که اصلاح شده به استان نیز ابلاغ تا مشکل حل شود.

یگانه فرد با بیان اینکه مشکل بعدی معادن در استان وجود ۸ الی ۱۰ معدن در مناطق حفاظت شده می باشد که موجب تعارضاتی با سازمان محیط زیست است، افزود: امید است با اصلاح مشکلات این معادن نیز در استان زنجان فعال شود.

وی با بیان اینکه عمده واحدهای سرب و روی کشور در استان زنجان مستقر است، بیان کرد: با توجه به اینکه استخراج خاک از معدن داخل جوابگوی نیاز معادن نیست و بسیاری از واحدهای تولیدی خاک مورد نیاز خود را به صورت موقت وارد و به صورت شمش صادر می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: در پی این مهم در حدود ۲ سال است که مشکلات تعهدات ارزی برای فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش سرب و روی بوجود آمده که علیرغم پیگیری های متعدد و گسترده در سطح کشور اما همچنان این مهم تعیین تکلیف نشده است که امید است با حضور مسولان این مشکل نیز حل شود.

یگانه فرد با اشاره به فعالیت های تشکل های اتاق بازرگانی زنجان در بخش های مختلف، خانه معدن استان زنجان را از جمله تشکل های پویا و فعال اتاق نام برد که مشکلات و موضوعات مرتبط در استان را پیگیری می کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha