۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند
مدیرکل امور نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر:

دولت تنها ۱۵ درصد نهاده مصرفی عشایر را تامین می کند

مدیرکل امور نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن نهاده مورد نیاز این جامعه تولید کننده است گفت: دولت تنها ۱۵ درصد این میزان را در اختیار عشایر قرار می دهد.

به گزارش بازار، رضا بیات روز یکشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی امور عشایر استان تهران اظهار داشت: بخش زیادی از اقلام مورد نیاز عشایر توسط این جامعه تولید کننده تامین می شود و دولت تلاش دارد تا با کاهش هزینه های تولید از این جامعه تولید کننده حمایت کند.

وی افزود: بیشترین فعالیت جامعه عشایری در سراسر کشور در حوزه دامپروری و تولید گوشت قرمز است و بیشترین مشکل این جامعه تولید کننده در زمینه تامین نهاده های دامی است که دولت تلاش دارد با تامین مورد نیاز نهاده موجب رونق تولید این جامعه تولید کننده شود.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور با اشاره به فعالیت زنان عشایر نیز گفت: هم اکنون ۴۲۴ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری در کشور فعال است که حدود ۳۰ هزار نفر از زنان عشایری عضو این صندوق‌ها هستند.

وی ادامه داد: این زنان در حوزه های دامپروری، پرورش مرغ بومی و قارچ، تولید گیاهان دارویی، مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

بیات خاطرنشان کرد: برای حمایت و توانمندسازی این صندوق‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده ایم که در یک پروسه چهار ساله پس از تاسیس و با توجه به فعالیت‌های صندوق پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: توانمندسازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر زنان عشایری در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha