۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد برکت در ایلام
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام خبر داد

پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد برکت در ایلام

ایلام- زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام از پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد برکت در ایلام طی سه سال گذشته خبر داد.

محمد زارع در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت است، مهمترین وظیفه بنیاد برکت بحث حمایت از طرح های اشتغالزایی است.

وی گفت: این حمایت ها در قالب پرداخت تسهیلات روستایی و خانگی توسط بنیاد برکت انجام می شود.

زارع بیان کرد: مدت سه سال است که در سطح استان پرداخت تسهیلات توسط بنیاد برکت آغاز شده و تاکنون بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خرد و خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام تصریح کرد: هدف از پرداخت تسهیلات این است که مردم در روستاها بمانند و اشتغال و درآمد داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر حمایت از طرح های اشتغالزایی، طرح های زیربنایی و محرومیت زدایی زیادی نیز از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سطح استان مثل ساخت مسجد، مدرسه و مراکز بهداشتی و ...در روستاها و مناطق محروم اجرایی شده است.

طرح جهش تولید در دیم زارهای استان ایلام
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام اضافه کرد: یکی از طرح های ستاد اجرایی در استان طرح جهش تولید در دیم زارهای استان بوده است، تاکنون حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: این طرح کمک کننده برای افزایش درآمد روستائیان از طریق افزایش تولید محصولات کشاورزی است، در این طرح کشت محصولاتی مختلفی مثل گندم، جو، کلزا، عدس و...در بخش های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

زارع اضافه کرد: در این طرح آموزش های دوره ای برای افزایش بهره وری و ظرفیت تولیدات محصولات مختلف کشاورزی از طریق کارشناسان به کشاورزان ارائه می شود.

وی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح ۳۰ تا ۵۰ درصد محصولات دیم در استان افزایش پیدا خواهد کرد، این مسئله باعث می شود کشاورزان در روستاها و در مناطقی که اقدام به کشت این محصولات می کنند سال های بعد انگیزه بیشتری برای انجام این طرح داشته باشند.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha