۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
۴۰۰ واحد تولیدی، تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران
رئیس کل دادگستری تهران اعلام کرد

۴۰۰ واحد تولیدی، تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: هم اکنون بر اساس آماری که داریم حدود ۴۰۰ کارخانه و واحد تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار دارند.

به گزارش بازار، علی القاصی مهر در حاشیه بازدید از کارخانه پترو پلیمر رنگین کمان افزود: ما امروز از این کارخانه به همراه همکارانمان در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران، بازدیدی از بخش‌های این واحد تولیدی داشتیم. با پیگیری‌های که در مجموعه دادگستری استان تهران صورت گرفته، امروز این کارخانه با ظرفیت کامل به بهره برداری دوباره رسیده است.

وی ادامه داد: این کارخانه به دلیل عدم توانایی پرداخت تسهیلات بانکی و مطالبات بستانکاران، دچار توقف تولید شده بود و در نهایت یکی از بانکها در قبال مطالباتی که داشته این کارخانه را تصاحب کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بعد از صدور اعلام ورشکستگی در سال ۹۵، اداره و نظارت بر این واحد تولیدی بر عهده اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: ما تلاش کردیم که تمام این موانع یکی پس از دیگری برطرف شود که نخستین اقدام این بود که بانک و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله تامین اجتماعی و برق، خلع ید شدند و در ردیف بستانکاران این واحد تولیدی قرار گرفتند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان تهران و تلاش‌های مجموعه پتروپلیمر (رنگین کمان) که به عنوان مستاجر در این مجموعه فعالیت می‌کند، موانع ایجاد شده برای تولید برطرف شد که کار را شروع و بخشی از دستگاه‌های تکمیلی مورد نیاز را وارد کردند که در نهایت با اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های دادگستری برای رفع موانع تولید زمینه بازگشت به تولید این کارخانه فراهم شد و با خلع یدی که صورت گرفت توانستیم کارخانه را از دست بستانکاران و طلب کاران آزاد و زمینه تولید اینجا را فراهم کنیم.

القاصی مهر گفت: هم اکنون این کارخانه که تولیدات مهمی در زمینه ظروف بسته بندی و پلاستیکی پلیمری و پتروشیمی دارد و برخی از تولیدات آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود، با ظرفیت ۷۰ نفر کارگر در شبانه روز در حال فعالیت است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امکان ارتقا آن تا ۱۵۰ نیروی دیگر را نیز دارد.

وی افزود: ما هم اکنون به دنبال این هستیم که کارخانه را کاملا آزاد کنیم، تعدادی از بستانکاران نسبت به تصدیق طلبشان اعتراض داشتند البته این‌ها در دادگستری تهران در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تلاش ما این است که هرچه سریعتر چرخه رسیدگی انجام شود و نهایتا ما بتوانیم با تصدیق طلب بستانکاران کارخانه را در مسیر مزایده و فروش قرار بدهیم که انشاالله با آزاد سازی کامل آن زمینه رونق و ارتقاء تولید آن فراهم شود.

وی افزود: هم اکنون بر اساس آماری که داریم حدود ۴۰۰ کارخانه و واحد تولیدی هستند که این‌ها تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار دارند. ما وضعیت آن‌ها را کاملا تحت رصد و بررسی قرار داده ایم و تلاش داریم که مشکلات این ۴۰۰ کارخانه همانند همین کارخانه پلیمر رنگین کمان مرتفع شود و زمینه بهره برداری و ارتقا توان تولیدشان فراهم شود.

وی گفت: با توجه به تاکیداتی که ریاست قوه قضاییه در بحث حمایت قضایی از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید داشتند، اداره تصفیه امور ورشکستگی تمام توان و ظرفیت خود را بر این موضوع متمرکز کرده تا بتوانیم با برداشتن موانع بویژه از طرف برخی دستگاه‌ها و نهادها، زمینه‌های تولید و رونق اشتغال فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha