۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
مسئولان ایلام از کارگاه های صنایع دستی حمایت کنند
کارآفرین صنایع دستی ایلام:

مسئولان ایلام از کارگاه های صنایع دستی حمایت کنند

ایلام- غیاثی، کارآفرین صنایع دستی ایلام گفت: با توجه به ظرفیت های صنایع دستی در استان ایلام برای اشتغال، مسئولان از کارگاه های صنایع دستی حمایت کنند.

کبری غیاثی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چند سالی است که در زمینه صنایع دستی از جمله بافت گلیم، فرش و تابلو فرش مشغول به کار هستم و یک کارگاه صنایع دستی در این زمینه راه اندازی کرده ام.

وی گفت: هم اکنون حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر بافنده به صورت مستقیم و ۲۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این کارگاه مشغول به کار هستند.

وی افزود: گلیم نقش برجسته ایلام نشان ملی گرفته و به این هنر در استان افتخار می‌کنیم، بیشترین تولیدات این کارگاه مربوط به گلیم نقش برجسته است.

غیاثی اضافه کرد: هم اکنون صنعتگران زیادی در صنایع دستی در زمینه تولید گلیم نقش برجسته استان فعالیت دارند که نیازمند حمایت مسئولان هستند.

وی گفت: گلیم نقش برجسته ظرفیت های اقتصادی زیادی برای استان ایلام دارد، در صورت توسعه این هنر توان برای جوانان زیادی در استان شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: از مسئولان درخواست می‌کنیم که از تولیدکنندگان و کارگاه های صنایع دستی در استان حمایت کنند، با توسعه کارگاه‌های صنایع دستی می توان به رونق اشتغال و تولید در استان کمک کرد.

این کارآفرین حوزه صنایع دستی با اشاره به اینکه برای ایجاد شغل در حوزه های نفت و گاز باید هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری شود، افزود: در حوزه صنایع دستی با اندکی سرمایه گذاری می توان برای جوانان زیادی شغل ایجاد کرد.

غیاثی افزود: مرز مهران ظرفیت بزرگی برای صادرات صنایع دستی استان است، متاسفانه مسئولان اقتصادی برنامه ای مشخص برای صادرات صنایع دستی استان تعریف نکرده اند.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha