۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
رفع تصرف ۳۲۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی در همدان
طی یک هفته صورت گرفت؛

رفع تصرف ۳۲۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی در همدان

همدان - فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: طی هفته گذشته تعداد ۴۰ مورد احداث بنا و دیوارکشی در اراضی مرغوب زراعی همدان به مساحت سه هزار و ۲۲۵ مترمربع انجام شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی کشاورزی استان همدان، حسن جعفری جوزانی با اشاره به رفع تصرف از اراضی مرغوب کشاورزی همدان، افزود: طی هفته گذشته تعداد ۴۰ مورد احداث بنا و دیوارکشی در اراضی مرغوب زراعی به مساحت سه هزار و ۲۲۵ مترمربع در شهرستان همدان انجام شد به طوری که در روستای چشین بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام شده بود که با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری تخریب و قلع و قمع و به حالت اولیه بازگردانده شد.

جعفری جوزانی ادامه داد: متاسفانه شهرستان همدان با اختلاف حدود ۲.۵ برابری نسبت به شهرستان بهار رتبه اول ساخت و سازهای غیرمجاز که منجر به تخریب و قلع و قمع بر اساس قانون شده را دارد که در نتیجه آن طی سالجاری ۱۳۰ مورد تخریب و قلع و قمع در این شهرستان انجام شد.

وی گفت: پس از همدان شهرستان بهار با ۵۲ مورد و شهرستان ملایر با ۴۵ مورد بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و شهرستان فامنین کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ که تخریب و قلع و قمع با دستور کلی دادستانی انجام می‌گیرد از ابتدای سال تاکنون ۲۵۷ مورد قلع و قمع داشته‌ایم که با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری صورت پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: ۳۸ مورد نیز مطابق با اجرای احکام قطعی قلع و قمع مربوط به ماده ۳ اجرا شد تا مطابق با اجرای این مواد در مجموع حدود ۳۰۰ مورد از اراضی مرغوب کشاورزی به حالت اولیه بازگردد.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha