۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
پروژه‌های راه‌سازی در خراسان شمالی افزایش یابد| پیگیری دولت برای انتقال آب‌های مرزی
استاندار خراسان شمالی:

پروژه‌های راه‌سازی در خراسان شمالی افزایش یابد| پیگیری دولت برای انتقال آب‌های مرزی

بجنورد- استاندار خراسان شمالی در ارتباط ویدئوکنفرانسی استانداران منطقه پنج کشور با وزیر کشور بر افزایش پروژه‌های راه‌سازی در استان تأکید کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در ارتباط ویدئوکنفرانسی استانداران منطقه پنج کشور با وزیر کشور بر توجه ویژه هیئت دولت به حل مشکلات استان در بخش‌های آب، اقتصاد، مسکن و راه تأکید کرد , گفت: با توجه به بارندگی‌های کم در چند سال اخیر، خراسان شمالی دچار کم‌آبی شده است که موجب بروز چالش در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و دام‌پروری استان شده است.

وی بابیان اینکه انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی برنامه‌ریزی بلندمدت استان برای حل مسئله کم‌آبی است، افزود: در حال حاضر باید با بهره‌مندی از اختیارات استانی و با کمک دولت به دنبال انتقال آب‌های مرزی باشیم تا علاوه بر حل مشکل استان از ادعای کشور همسایه در بروز مشکل در برداشت از آب‌های مرزی در سنوات آینده جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد گذر و بازارچه مرزی در استان خراسان شمالی باهدف حل مشکلات اقتصادی از تأکیدات رئیس‌جمهور است که به کمک دولت باید بسترهای لازم ایجاد و همچنین باید بخش صادرات برای عرضه محصولات تولیدی استان در بخش‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و صنعت تقویت شود.

حسین نژاد در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: میزان پروژه‌های راه‌سازی استان ۱۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و دولت باید توجه ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های این حوزه در استان داشته باشد.

وی توسعه منابع انسانی را از دیگر مطالبات استان از هیئت دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به چارت تشکیلاتی در سازمان‌ها و ادارات، از زمان تأسیس استان تاکنون مجوز به‌کارگیری نیروی انسانی بر اساس این چارت‌ها صادر نشده است.

اجرای طرح مسکن ملی و پیش‌بینی اعتبارات برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، پرداخت معوقات کارگری، تعادل بخشی در پرداخت حق مرزی در تمامی شهرستان‌ها و اجرای مصوبات تفاهم‌نامه محور شرق و غرب کشور از دیگر تأکیدات و مطالبات دکتر حسین نژاد در این جلسه بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha