۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کاهش خسارت ناشی از بارندگیها در کهگیلویه و بویراحمد/سال گذشته ۱۰۰۰میلیارد تومان، سال جاری ۹۰میلیارد تومان
در گفتگو با بازار مطرح کرد:

کاهش خسارت ناشی از بارندگیها در کهگیلویه و بویراحمد/سال گذشته ۱۰۰۰میلیارد تومان، سال جاری ۹۰میلیارد تومان

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۲۸ میلیمتر بارش در استان ۹۰ میلیارد تومان خسارت را به به وجود آورده که نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوبی است و بخش عمده ای  از این خسارت ها مربوط به سرمازدگی باغات استان بود.

حسین  کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال گذشته بارش ۱۴۸ میلیمتری سبب بروز بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف استان شد.

وی ببان داشت: با توجه به ادامه بارشها کشاورزان و باغداران باید نسبت به پیشامدهای احتمالی هوشیار باشند.

کلانتری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۰میلیارد متر مکعب روان آب دارد و با توجه به افزایش بارشها در استان، کهگیلویه و بویراحمد در ردیف سه استان نخست دارای منابع آبی ایران است و نزدیک به ۳۰۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

استاندار در پاسخ به سوال نحوه کار ادارت در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیوع کرونا گفت: مدیران با تدبیر و با استفاده از اختیارات قانونی خود نسبت به دور کاری و شیفت بندی کارکنان اقدام کنند.

کلانتری همچنین از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان خبر داد و ابراز کرد: رشد و ارتقای خدمات رسانی الکترونیک و بهبود ظرفیت ها با هدف جلوگیری از حضور و تجمع مردم در ادارات مورد تاکید است.

کوچ عشایر تا بیستم اردیبهشت در استان ممنوع است

وی همچنین در پاسخ به سوال چگونگی جلوگیری از هجوم ملخها به مزارع استان اظهار داشت: با توجه به حمله ملخ ها به باغات و زمین‌های کشاورزی برخی از استان های همجوار، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دستگاه‌های متولی آمادگی کامل و لازم را برای پیشگیری و مقابله با این موضوع داشته باشند.

استاندار پایش زمینها و مراتع را در این راستا بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کشاورزان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

کلانتری همچنین در پاسخ به این سوال که زمان کوچ عشایر در استان با توجه به شیوع کرونا چه تاریخی خواهد بود، گفت: کوچ عشایر تا بیستم اردیبهشت ماه در استان ممنوع است و به کارگیری ظرفیت ریش سفیدان در این محور می تواند کمک شایانی به جلوگیری از کوچهای پیش از موعد کند.

کد خبر: ۱۳٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha