۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
سالانه ۲.۵ میلیون عدد گل رز شاخه بریده در همدان تولید می‌شود
مسئول امور گلخانه‌ای جهادکشاورزی همدان:

سالانه ۲.۵ میلیون عدد گل رز شاخه بریده در همدان تولید می‌شود

همدان - مسئول امور گلخانه‌ای و باغبانی جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به تولید سالانه ۲.۵ میلیون عدد گل رز شاخه بریده در همدان گفت: بخش عمده‌ای از این گل ها به تهران و کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ علیرضا ابراهیمی گفت: سالانه بیش از دو ونیم میلیون گل شاخه بریده در همدان تولید می‌شود و بنابر ادعای بسیاری از گل فروشان، گل‌های تولیدی همدان از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است.

وی گفت: سطح زیر کشت گل‌های شاخه بریده در استان همدان سه هکتار است و عمده گل‌های شاخه بریده استان همدان به انواع گل رز شاخه بریده اختصاص دارد.

مسئول امور گلخانه‌ای و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عمده تولیدات گل‌های شاخه بریده به خارج از استان و بیشتر به تهران ارسال و از طریق بازار گل تهران به خارج از کشور صادر می‌شود.

ابراهیمی گفت: در استان همدان علاوه بر تولید گل و گیاهان زینتی، ۵۶ واحد گلخانه و فضای باز در بخش تولیدات گل و گیاه زینتی با سطحی معادل ۱۱ هکتار فعالیت می‌کنند که این گلخانه‌ها به طور مستقیم برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مسئول امور گلخانه‌ای و باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در زمینه گل‌های آپارتمانی در استان همدان در سطحی حدود یک هکتار دارای تولید ۹۰۰ هزار گل‌های آپارتمانی از انواع مختلف در سال هستیم.

ابراهیمی گفت: ۲.۷ هکتار به تولید گل‌های فصلی و نشایی دراستان اختصاص دارد و سال گذشته سه میلیون از انواع گل‌های فصلی و نشایی در استان همدان تولید شده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha