۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
قیمت چادر کاهش پیدا می کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

قیمت چادر کاهش پیدا می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معرفی چادر به عنوان کالای فرهنگی، منجر به کاهش قیمت این کالا خواهد شد، حفظ حجاب برتر نباید عاملی به تحمیل هزینه بالا به خانواده‌ها باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره سادات لاجوردی عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار محصولات حجاب و عفاف، با هدف کاهش هزینه عرضه محصولات ایرانی در بازار و پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و همچنین توسعه فرهنگ حجاب و عفاف ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در نشستی که با تولیدکنندگان محصولات حجاب برگزار شد، مشکلاتی نظیر عدم وجود مشوق برای تولیدکننده و قیمت تمام شده بالای این محصولات به دلیل عدم حمایت دولت، نداشتن اتحادیه اختصاصی، همچنین همراهی نکردن متولیان امر در برخی از بخش‌های ذیربط و نبود فضای تجاری ویژه فروش محصولات حوزه حجاب و عفاف به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مطرح شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادامه این نشست مقرر شد، در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس چادر به عنوان کالای فرهنگی معرفی شود تا متعاقب آن قیمت تمام شده این کالا به حداقل کاهش یابد، حفظ حجاب برتر نباید منجر به تحمیل هزینه بالا به خانواده‌ها باشد و همچنین، از تولیدکنندگان دعوت شد هرچه سریع‌تر جهت تشکیل اتحادیه ذیربط اقدام نمایند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه علاوه بر تسریع در پیگیری مطالبات صنفی و پیشبرد احصای نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور، مقرر گردید از طریق این اتحادیه، نقش تولید کنندگان دغدغه‌مند چادر و محصولات عفیفانه با حضور نماینده اتحادیه مزبور به عنوان یکی از اعضای کارگروه مد و لباس کشور، پررنگ‌تر شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha