۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
نبود داروی برند خارجی که مشابه داخلی دارد، کمبود نیست
رئیس سازمان غذا و دارو:

نبود داروی برند خارجی که مشابه داخلی دارد، کمبود نیست

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود داروی برند خارجی که مشابه داخلی دارد یا توقف تولید یک داروی داخلی که چندین شرکت تولید کننده دیگر دارند، کمبود دارویی اطلاق نمی‌شود.

به گزارش بازار، بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مجلس سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات کنار گذاشته بود در حالیکه این بودجه سال ۹۷ سه و نه دهم میلیارد دلار بود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ۲ میلیارد دلار ارز هم در ۵ ماه نخست امسال مصرف شده بود و برای نیمه دوم سال هیچ ارزی برای تخصیص نداشتیم و همانطور که می‌دانید مواد اولیه دارو و نهاده‌ها کالاهای مهمی و استراتژیکی هستند که تامین و تولید آن ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد.

بهرام دارایی گفت: با اولویت بندی و با دستور مستقیم رئیس جمهوری توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارز بگیریم که از ماه قبل آغاز شد و برای داورهای خاص و اولویت دار برنامه ریزی کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این کمبودها تا حدی رفع شده است، گفت: ما آنقدر ارز نداشتیم که بتوانیم برای کمبودهای سه ماه بعد هم برنامه ریزی کنیم و کمبودهای بعدی به این موضوع اضافه می‌شود، امیدواریم با تخصیص منابع ارزی دیگر بتوانیم این کمبودها را تا پایان سال مدیریت کنیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha