۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
انجمن رازیانه و سیب زمینی کاران رزن تشکیل می شود
با هدف ساماندهی صادرات؛

انجمن رازیانه و سیب زمینی کاران رزن تشکیل می شود

همدان - فرماندار شهرستان رزن گفت: انجمن رازیانه کاران و سیب زمینی کاران شهرستان رزن به زودی و با هدف ساماندهی صادرات این محصولات تشکیل می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از فرمانداری رزن؛ علی اصغر غفاری آثار در جلسه‌ای با حضور مسئول اتاق بازرگانی استان همدان و انجمن گلخانه داران استان همدان که با هدف تسهیل در صادرات محصولات گلخانه‌ای تشکیل شد، عنوان کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان رزن ۲۳ هکتار است که این میزان تا دو سال آینده به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: هرسال بالغ بر سه هزار تن محصولات گلخانه‌ای همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و توت فرنگی از سطح گلخانه‌های شهرستان رزن برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن با تصریح بر اینکه این میزان محصول تولیدی علاوه بر تأمین نیاز استان و شهرستان به خارج از کشور نیز صادر می‌شود، اظهار کرد: از این پس، انجمن گلخانه داران استان همدان در بحث بازاریابی در خارج از کشور همچنین ایجاد ظرفیت‌های لازم برای صادرات محصولات گلخانه‌ای فعالیت خواهند کرد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم این شهرستان را تولید بیش از ۹۷ درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن دانست و افزود: سالانه بیش از ۶ تا هفت هزار تن رازیانه در شهرستان رزن تولید که بیشتر محصول تولید شده صادر می‌شود.

غفاری آثار با تصریح بر اینکه به زودی انجمن رازیانه کاران شهرستان رزن نیز با هدف ساماندهی صادرات این محصول تشکیل می‌شود، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی در شهرستان رزن تولید می‌شود که در راستای ایجاد ارزش افزوده واقعی و حذف دست دلالان از صادرات در تلاشیم انجمن سیب زمینی کاران نیز در شهرستان رزن تشکیل شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha