۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
عُمر مفید ساختمان های دولتی ۴۰ سال| استفاده از متریال نامرغوب در ساخت و ساز
استاندار البرز مطرح کرد

عُمر مفید ساختمان های دولتی ۴۰ سال| استفاده از متریال نامرغوب در ساخت و ساز

عبدالهی، استاندار البرز با انتقاد از عُمر پایین ساختمان ها در کشور و استفاده از متریال نامرغوب در ساخت و ساز گفت: عمر مفید ساختمان های دولتی و شخصی در ایران نهایتا ۴۰ سال است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مجتبی عبدالهی در مراسم افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و آغاز اعملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی در گرمدره تهران با اشاره به اینکه استفاده از متریال نامرغوب در ساخت و ساز باعث شده عمر مفید ساختمان ها کاهش یابد گفت: تامین مسکن در قانون اساسی مهم بوده و به آن تاکید شده است.

استاندار البرز ادامه داد: سالهایی که سپری شد عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را رویت کردیم که قابل ستایش است که با این توان، ماموریت خود را به درستی پیگیری کرد. بنیاد مسکن در پیگیریهای سیاست دولت مردمی سیزدهم نقش بزرگی ایفا کرد و وظیفه بزرگ در راستای تامین مسکن را جزء برنامه های مناسب و موفقیت های دولت دید. بنابراین در صورت تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن به موفقیت بزرگی رسیده ایم و باید دست به دست هم بدهیم به این هدف خود در افق ۱۴۰۴ برسیم.

عبدالهی با اشاره به اینکه با توجه به سهمیه استان البرز قادر هستیم بیش از سهمیه را در موضوع تامین مسکن دنبال کنیم ادامه داد: با تمام توان تمام دستگاهها این هدفگذاری محقق می شود و حتی می توانیم بیش از سهمیه را هم که ۱۲۰ هزار واحد مسکونی است را محقق کنیم.

مسکن باید از متریال استاندارد و با کیفیت استفاده شود تا حداقل عُمر مفید ساختمان به ۱۰۰ سال برسد. اما متاسفانه مسکن های ساخته شده در گذشته به اسم های مختلف از لحاظ متریال در سطح کیفی پایینی ساخته شده است

وی اضافه کرد: مسکن باید از متریال استاندارد و با کیفیت استفاده شود تا حداقل عُمر مفید ساختمان به ۱۰۰ سال برسد. اما متاسفانه مسکن های ساخته شده در گذشته به اسم های مختلف از لحاظ متریال در سطح کیفی پایینی ساخته شده است.

عبدالهی با بیان اینکه ریشه و اساس بنیاد مسکن کارهای قوی و عالی است اظهار داشت: اگر بنیاد مسکن همین روند را که در پیش گرفته است پیش بگیرد و در ساخت مسکن کاری کند که ساختمان های ساخته شده به عنوان ثروت ملی برای نسل های بعدی به جای بماند می توانیم به بالا رفتن عمر ساختمان ها تا ۱۰۰ سال نیز امیدوار باشیم.

ساختمان های دولتی و شخصی سازی ها بعد از ۴۰ سال می بینیم که ساختمان های کُلنگی محسوب می شوند پس باید با استفاده از متریال با کیفیت ساختمان های با عمر مفید مناسب تولید کنیم

استاندار البرز گفت: ساختمان های دولتی و شخصی سازی ها بعد از ۴۰ سال می بینیم که ساختمان های کُلنگی محسوب می شوند پس باید با استفاده از متریال با کیفیت ساختمان های با عمر مفید مناسب تولید کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن و شهرداریها باید به بافت های فرسوده و نوسازی این بافت ها ورود کنند ادامه داد: بافت فرسوده یک ارزش ملی و محلی دارد که هم دارای خدمات زیربنایی و هم خدمات روبنایی هستند پس ما باید در احیای بافت فرسوده تلاش کنیم.

عبدالهی با اشاره به اینکه در روستاها مسکن احداث می شود و باید به اشتغال نیز توجه ویژه ای شود گفت: مهاجرت به شهرها یک معضل اساسی است و اگر به موضوع اشتغال توجه شود می توان به مهاجرت معکوس نزدیک شد و شاهد این باشیم که کار و اشتغال و دامداری و کشاورزی در کنار هم در روستاها شکل بگیرند.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha