۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
دولت قبل بانک رفاه را تا مرز ورشکستگی برد| رفع نشدن مشکل پتروشیمی «هگمتانه»
نماینده مردم همدان در مجلس:

دولت قبل بانک رفاه را تا مرز ورشکستگی برد| رفع نشدن مشکل پتروشیمی «هگمتانه»

همدان - فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صندوق فرهنگیان یک هزار و ۶۴۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت قبل بانک رفاه را تا مرز ورشکستگی برد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت و با بیان اینکه اقدامات دولت در اقتصاد مهم است، بیان کرد: دولت قبل برای رفع مشکل اقتصادی، پول چاپ می‌کرد و در حال حاضر دولت جدید پول جدید چاپ نمی‌کند و اداره کردن کشور اینگونه سخت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه ما کار خود را انجام می‌دهیم و اقتصاد کشور را تقویت می کنیم، ادامه داد: صادرات کالاها از کشور ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و با عراق ۲۵ برابر کل اروپا مبادلات اقتصادی داریم.

دولت باید کشور را با ارز نیمایی و آزاد اداره می‌کرد و ۴۵۰ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق قرضه می‌پرداخت ضمن اینکه کسری بودجه در پرداخت حقوق حتی بازنشستگان وجود داشت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور چهار مرتبه به مجلس آمده و مطرح کرده زمانی که دولت را تحویل گرفتیم هیچ گونه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وجود نداشت، افزود: دولت باید کشور را با ارز نیمایی و آزاد اداره می‌کرد و ۴۵۰ هزار میلیارد تومان سر رسید اوراق قرضه می‌پرداخت ضمن اینکه کسری بودجه در پرداخت حقوق حتی بازنشستگان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل از بانک رفاه قرض می‌گرفت و این بانک تا مرز ورشکستگی رفت، افزود: برای پرداخت حقوق بازنشستگان دیگر از بانک رفاه قرض نمی‌گیریم.

فلاحی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق فرهنگیان است، افرود: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی بنیاد شهید است.

پتروشیمی هگمتانه ۱۸ همچنان دچار مشکل است
فلاحی در ادامه به موضوع منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد اشاره کرد و با بیان اینکه پتروشیمی منطقه جهان آباد یکی از پروژه‌هایی است که پیمانکار جدید خواهد آمد و وضعیت بهتری از پتروشیمی هگمتانه خواهد داشت، افزود: پتروشیمی هگمتانه ۱۸ سال دچار مشکل بود اما بعد از تامین خوراک نیز همچنان دچار مشکل است.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد تاسیسات جانبی پتروشیمی هگمتانه هستیم، افزود: تولیدات پتروشیمی هگمتانه خام صادر می‌شود و باید تاسیسات جانبی راه بیفتد تا خام فروشی متوقف شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha