۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
افزایش چشمگیر قیمت انگور تازه در بازارهای جهانی
گزارش بازار از قیمت جهانی محصولات کشاورزی در فوریه ۲۰۲۲

افزایش چشمگیر قیمت انگور تازه در بازارهای جهانی

در حالیکه تابلوی قیمت جهانی محصولات کشاورزی خبر از روند افزایشی قیمتها میدهد، انگور تازه با افزایشی بالغ بر یک دلار به ازای هر کیلو، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ژانویه سال جاری به ثبت رسانده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس تابلوی قیمت های جهانی در اواسط فوریه سال جاری میلادی انواع محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با نوسانات نسبی قیمت نسبت به ماه ژانویه عرضه می شود. این در شرایطی است که محصول «انگور تازه» بیشترین افزایش قیمت را در این ماه به ثبت رسانده است.

هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی متناسب با کیفیت آن بین ۵۰ سنت تا یک دلار به فروش می رسد

قیمت هر کیلوگرم پرتقال در بازارهای جهانی ۵۹ سنت تا یک دلار است
گزارشات جهانی می گوید: در فوریه ۲۰۲۲ هر کیلوگرم سیب تازه با قیمتی بین ۵۳ سنت تا یک دلار و ۳۴ سنت در بازارهای بین المللی عرضه شده است و نسبت به ماه قبل هیچگونه تغییر یا کاهش قیمتی را تجربه نکرده است. این در حالی است که هر کیلوگرم پرتقال نیز در بازارهای جهانی با نرخ ۵۹ سنت تا ۹۵ سنت خرید و فروش می شود و جزو محصولات کشاورزی بوده که نسبت به ماه قبل افزایش قیمت نداشته است.

همچنین قیمت های جهانی نشان می دهد: هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی متناسب با کیفیت آن بین ۵۰ سنت تا یک دلار به فروش می رسد که نشان می دهد نسبت به ماه قبلتر روندی افزایشی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هندوانه به ازای هر کیلوگرم بین ۲۸ سنت تا ۴۵ سنت متغیر است. همچنین میوه انبه در بازارهای جهانی امروز با قیمتی بین ۷۹ سنت تا ۱۳ دلار و ۲۳ سنت به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود که بیانگر ثبات قیمت این محصول در طی ژانویه و فوریه است.

از سوی دیگر تابلوی قیمت های جهانی محصولات کشاورزی نشان می دهد: آناناس تازه جزو میوه های گرمسیری است که در فوریه جاری با نرخ ۴۴ سنت تا یک دلار و ۸ سنت به ازای هر کیلوگرم در بازارهای جهانی به فروش می رود که کاهشی به میزان ۳۰ سنت را نسبت به ماه قبل دارد.

در بین همه محصولات کشاورزی میوه «انگور تازه» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دیگر محصولات داشته است

انگور تازه بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ژانویه داشته است
قیمت های جهانی همچنین نشان می دهد: در بین همه محصولات کشاورزی میوه «انگور تازه» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دیگر محصولات داشته است و در حالی که در ژانویه جاری با قیمتی بین ۶۴ سنت تا ۳ دلار و ۴۸ سنت به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش می شد، در فوریه به نرخ ۶۴ سنت تا ۴ دلار و ۵۲ سنت عرضه می شود. به این ترتیب محصول انگور تازه نسبت به ماه قبل افزایشی بیش از یک دلا را تجربه کرده است.

از سوی دیگر قیمت ها حاکی از این است: هر کیلوگرم گلابی تازه در بازارهای جهانی بین ۴۷ سنت تا یک دلار و ۵۱ سنت عرضه می شود و به این ترتیب هم نسبت به ماه قبل روند کاهش قیمت داشته است.

تابلوی قیمت های جهانی همچنین حاکی از این است که قیمت هر کیلوگرم خرمای خشک در مدت نامبرده بین ۶۶ سنت تا یک دلار است.

قیمت جهانی دانه کنجد بیش از نیم دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشته است

روند افزایشی قیمت دانه کنجد، سیر و لیموی تازه در بازارهای جهانی
بر اساس این گزارش، در فوریه ۲۰۲۲ هر کیلوگرم سیر معمولی در بازارهای جهانی متناسب با نوع کیفیت آن به قیمت ۴۸ سنت تا یک دلار خرید و فروش می شود؛ این نشان از افزایش اندک قیمت این محصول نسبت به ماه قبل دارد.

مغز بادام از دیگر محصولات کشاورزی است که در فوریه جاری با قیمتی تا ۵ دلار و ۴۳ سنت به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسد که نشان می دهد افزایش قیمت نسبی در مقایسه با ماه قبل داشته است.

تابلوی قیمت های جهانی همچنین نشان می دهد: هر کیلوگرم زنجبیل کامل نیز در بازارهای جهانی ۲ دلار و ۹۰ سنت است. همچنین هر کیلوگرم دانه کنجد امروز قیمتی بین یک دلار و ۵۰ سنت تا ۳ دلار در بازارهای جهانی دارد که نشان از افزایش نیم دلاری نسبت به ماه قبل دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی هر کیلوگرم لیموی تازه بین ۷۵ سنت تا ۲ دلار متغیر است و افزایش نسبی در مقایسه با ماه گذشته داشته است.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha